torsdag 25 juni 2009

Kvällsdopp

Ikväll packades hundar och alla tillbehör in i bilen för att bege sig till en sval sjö för ett kvällsdopp. Vi kom överens om att åka tillbaka till en källvatten sjö här i närheten där vi vart med bekanta förra året. Men om jag hade vetat att det skulle ta 1 timma (?!) innan vi hittade hade jag nog röstat för en annan, men men det blev minsann ett litet äventyr och vi fick se mer av vår landsbyggd än vi trodde :).
Väl där var det svalkande och skönt! Dana är ju som sagt en väldigt försiktig dam som man får locka i och dagen till ära var det korv som stod på "Meny Mutning". Det jag inte hade räknat med är ju att Dana gör gärna en sak i taget och så när hon väl fick korven slutade hon och simma.... vilket resulterade i att hon snabbt sjönk. Men vilken min hon fick hahahahaha! Min lilla filosof! Nelly är ju inte jätte förtjust i vatten men väldigt värme känslig så hon tyckte att det var toppen att i stort sett bara springa fram & tillbaka i vattnet. Simma var sådär tyckte hon.
Eftersom att Nelly var skadad sin första sommar och inte fick vara i kontakt med vatten så har hon inte badat mer än två ggr så hon lär sig nog uppskatta de :).

Nu är det dags för denna bruttan & få sin skönhetssömn!

Kramelikram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vart hittade ni er svala pöl att bada hundarna i?? Vill hitta ngt bra ställe för hundarna att bada utan att sura männsikor står o rynkar på näsan åt en =)