söndag 16 augusti 2009

Hemkomna

Nu är vi hemkomna från en underbar slappar helg vid kusten med våra vänner Mli & Dennis.
Jag och Mli passade på att ta en tur till Ullared när regnet öste ner i lördags och där köpte jag mina efterlängtade lampskärmar. Så nu börjar jag känna mig relativt klar i vardagsrums fönstrena. Nu ska jag bara hitta lite annat smått & gott som också skall pryda vårat vardagsrum.

När vi kom hem ställde jag mig och gjorde iordning en hemma gjord Ceasarsallad och den dressingen som jag hittat är alldeles utomordentligt god så måste dela med mig av den.
Tyvärr glömde jag att ta en bild men Ni får nöja er med mina stående ovationer för denna dressingen :).

Ceasar Dressing
2 ½ dl rapsolja
1 ägg
2-3 msk färskpressad citronjuice
½ msk dijonsenap
2 sardellfiléer
1 vitlöksklyfta
1 msk vatten
½ msk vitvinsvinäger
½ krm salt
½ krm nymalen svartpeppar

Mixa samman alla ingredienserna tills det tjocknar. Smaka av med salt och peppar.

Receptkälla: Våra Bästa GI-recept, Ola Lauritzson & Ulrika Davidsson

Kramelikram

2 kommentarer:

Mli´s hörna sa...

Fint det blev hjärtat!!

Mia sa...

Nej men ser man på, nu kan man hitta goda recept här med!!!

Kram på dig vännen!

PS. fint dekorerat fönster DS.