torsdag 27 augusti 2009

Dubbelt upp!

Igår började våra agilitykurser och jag har fått tillbaka min glöd! Jag har helt enkelt fått den spark i röven jag behövde!!!
Det började med Nellys fortsättningskurs. Vi har ju haft semster från agility hela sommaren och Nelly som precis kommit igång var väldigt taggad men framförallt samarbetsvillig, men hon behöver mer hinderträning och framförallt kf träning. Så detta ska bli mitt mission med henne. De märks att hon tycker att det är jätte kul och snabb är hon med. Men hon har utvecklat ngt annat under sommaren som gör mig väldigt glad.....tystnad! Japp hon var koncentrerad på mig och skällde eller ylade inte. Detta har vi tränat mkt under sommaren och det har verkligen gett resultat!!! Så duktig min lilla Nelly!!!

Sedan kom vi till Danas kurs och vi hade två kombinationer som vi skulle göra. Den som våran grupp fick börja med var en slalom och motivationsövning. Sammanlagt skulle vi ta slalom 4ggr och detta är ju inte de hinder som gått bäst för oss, dessutom skulle vi göra de på tid.
Men jag kände att mitt jäklar anamma väcktes till liv och iväg for Dana.
Hon chockade mig totalt! Hon var sååååå duktig! Visst har vi mkt kvar att träna men att hon tog hela slalom 4 ggr med ganska bra fart har vart långt borta innan!!!!! Åhhhh jag höll nästan på att börja gråta!!!!!
Sedan var det en motivationsbana till :). Vi skulle springa i 30 sekunder, gissa på hur många hinder vi skulle ta och hur många rivningar. Vi hade som bäst 23 hinder på 30 sekunder men Linda & Mumma fick till hela 30 hinder på 30 sekunder!!!!
Känner redan nu att båda kursena kommer att ge hur mkt som helst och nu ska här tränas!

Kramelikram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du har fått tillbaka din glöd - ngt dina schnuzrar säkert märker av!

Håller med du - en promenad snart igen!!

Linda sa...

Vi var så bra, både du och Dana och jag och Mumma! Heja oss!!

Mor-Mia sa...

Stackare som varit sjuk!
Låter roligt med ett eget kontakfält att träna på!

Kram kram