söndag 2 november 2008

Tiden rusar....

Hjälp vad tiden rusar iväg. Skulle behöva lite mer ibland. Men det har vart en väldigt bra vecka!
Allt har faktiskt rullat på riktigt bra. Både hundliv och vanligt liv. Men mycket tid har lagts på att få iordning på hundgården som nu är till 95% klar. Och det är tur för Henrik åkte till Irland inatt och kommer inte hem förräns på lördag kväll. Så jag är ensam hela veckan. Nästan varjefall... Nu när jag tänker efter är det nog bara tisdag som jag är ensam... Bra fixat av mig!

Lite aktion har det vart här med. Henrik har jagat en skällande Nelly genom Bredared som fått nog av att grannes katt som har retat gallfeber på henne så hon tog sats och hoppade! Tror katten blev lika paff som vi! Men hennes tålamod var helt enkelt slut! Den har nämligen som hobby att reta Nelly, som förvisso inte är speciellt svår att reta, och detta gör han genom att går fram & tillbaka på stenmuren där hon inte kommer upp eller ligger och stirrar på henne.

Förra lördagen var vi på Light in Alingsås vilket var ganska mysigt men hade visst vart bättre dem andra åren. Nelly skötte sig väldigt bra och det endast några små pipljud som kom ut och Dana var ju lugnet själv som vanligt.

Ljussättning öven parkering


Sedan blev det en söndagspromenad med segertorparna. Och Henrik är lite imponerad av Bonds storlek och att han äter hela två säckar/månad. Han har har berättat detta för en del nu =).


I onsdags åkte jag & Henrik upp till klubben. Vi var inte med på onsdagsträningen utan jag körde kf med Dana & miljöträning med Nelly. Tog med mig klickern och det funkar hur bra som helst. Så detta har vi även gjort hemma och hon blir faktiskt bara bättre och bättre!!!
Sedan började vi en ny kurs för Lisa på Fristadshundskola och jag är HUR NÖJD SOM HELST!
Tycker hon var jätte duktig och nära är det oxå.
Sen var även Sigge & Marie med och dem har vi inte sett så mkt nu eftersom vi har svårt att hinna med snuzerpromenaderna på söndagar. Så det var kul att träffa dem.

Sedan har jag även blivit så inspirerad av alla jättefina inredningsbloggar! Dem är så duktiga och dem inreder för knappt ngr pengar & är så pyssliga. Var ganska pysslig innan när Marie hade Hjärterum men nu har det vart alldeles för lite. Men efter lite inspiration så har jag bytt gardiner, sytt och klätt kransar och allmänt pysslat. Jättemysigt! Så nu ser jag framemot Jul och allt pyssel som hör till.
Sedan har jag kollat på mina fönster...Blääääää jag HATAR att putsa fönster! Så jag har kommit överens med mig själv och helt enkelt insett att fönsterputsning inte ingår i min personlighet! Det verkar inte som att det gör de i Henriks heller. Så jag får lura hit mamma som jag gjort tidigare! Vad gör man utan mammor? Dem är ju bara bäst på sånt!

Och helgen har vila inte vart på tal om. I fredags var vi iväg på middag & fest hos Jene & Kalle. Så vi blev kvar. På lördagen kom Henriks föräldrar för att koppla in el till hundgården och helt plötsligt kom även Pierre, Frida, Samuel & Rasmus. Sedan var det bara att göra iordning sig för en middag med Johan & Charlotte på oliven! Sedan åkte Henrik mitt inatten.
Idag har jag tränat agility ihop med Börje & Tula, Linda & Real och Minna & Baby. Eva & Ussi kunde inte men var saknade! Och alla har allmänt sig till inomhusträningen & det tycker jag är roligt! Sedan var det hem en snabb sväng för att sedan åka iväg på kalas. Hann även förbi Rusta för att köpa mitt slalom. Så kom hem för en halvtimma sen och är sååååå trött att jag önskar att det kunde vara fredag.

Vi hörs!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej älskling,
Ja mycke tid har vi helt klart haft ont om. "men va mycke vi gjort o va dagen gick fort" som man sjunger på lekis ;)
Ja nu sitter jag ensam på mitt rum på Irland, Shannon. Positivt. 10-15 plusgrader, +1 timme = 21.40 vlket betyder jääääättemö sömn innan jag behöver kliva upp :)
Negativt. Saknar er mina hjärtan.Inget vidare med resor av denna längd.

Men men. Älskar er! Och du...
Hur lång tid la du på texten idag egentligen ;) hehehe

Hälsa mina vovva så gott så hörs vi imorgon!
Natt natt, közz közz // Henke

Anonym sa...

Att hamna mitt i ett tjejgruff får vilken karl som helst att känna sig liten. ;)
Vet inte om det är så imponerande att han äter så mycket.. det som är imponerande är att efter en rejäl måltid så får alltid husse den där blicken som säger... !"Var det allt?? Jag är ju jätte!! hungrig fortfarande. " ;)

Ussi sa...

Oj, vad ni har hunnit med mycket!
Förstår att du är trött. Men det blir snart helg igen så du får vila lite och då kommer ju husse hem igen också:)
Vad kul att ni är nöjda med kursen och så praktiskt att det är nära.

Det är bra att Nelly säger till kissen på skarpen, hälsar Ussi.
Ses ikväll:)

Anonym sa...

Vilken härlig helg! Kul att träningen med Nelly går så bra. Hon är så himla söt! Tiden rann iväg under kvällen så jag missade promenaden. Men gissar att du och Eva fick en trevlig runda. Kram

Anonym sa...

Hej hej gumman,
Sitter med 40 graders feber i mitt rum. Sådär kul faktiskt :(

Hej Dana :)
Hörde att det gick lite sådär med gungbrädan igår.. Bara lugn. Jag räknar dagarna tils vi alla ses igen och då ska vi byga en bra. Man kan inte allt på en gång. Måste träna träna träna

Och hur mår min lilla Nelly? :)
har du levt rövare och jagat katten. Nja det gör inte mycke mitt búsfrö ;)

Hoppas ni små har det bra i ert nya hus nu när matte fixat värmen, och älskling vi ses snart.

Puss o hej på er :*

Anonym sa...

Inte konstigt att du e trött hjärtat! Så mkt ni har gjort, busNelly!! man får inte rymma, fast jag förstår om hon tappade tålamodet på katten *aagggrrrhhh

Puss o kram Mli