lördag 25 oktober 2008

Agilitykurs & BÄSTA DERBY!!!!!!!

Eftersom att jag inte får träna Dana på ett antal veckor så var jag helt förberedd på att vara med på kursen utan hund. Och som den sjusovare jag är ställde jag klockan efter detta..... MEN kl.9 fick jag ett sms där det stod " Ta med löparskorna..... Derby har satt på sig agilitydressen. Han har bestämt sig för att vara Danas standin". Och genast blev jag så rörd av detta så jag blev tårögd. Jag älskar ju agility!!!! Och att Linda var så snäll att låna ut sin rödräv =).
Sedan slog tanken mig! Han är en jätte duktig, ursnabb pensionerad klass III hund...... Japp löparskor var det! Och det fick bära eller brista!!!

Sedan när jag kom till klubben promenerade jag & Derby en vända för uppvärming. När vi kom upp till planen stod det även lite åskådare där. Jag blir ju genast fruktansvärt nervös och tänkte att med ny ursnabb hund och nervositet kommer detta gå åt hel.....et!
I början förstod Derby inte riktigt att det var jag & han som skulle göra detta utan sprang till matte Linda. Men när han förstod att denna banan var till för honom....japp då fick jag springa. Men det var såååååå kul & annorlunda eftersom att jag inte är van vid en så snabb, stor och säker hund! Och jag tyckte faktiskt att vi klarade det riktigt bra!Linda har även filmat så kanske kommer ett klipp på oss med.

TACK TACK TACK Linda!!!!!
Och alla andra var oxå jätte duktiga!!! Helt makalöst vad alla har utvecklats efter en nybörjarkurs och en light kurs. Jag är stolt över oss alla!!!Här kommer lite bilder.

BÄSTA Derby!!!!!!

Järngänget


Börje & Tula

Minna & Baby

Eva & Ussi

Jag & Derby

Ps. Börje jag har gjort texten lite större =). Ds

Trevlig Helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linn! Klart man ställer upp när favvotjejen är krasslig:) Jag tycker att det var jätteroligt att du ville springa med mig, du var så duktig också! Det var bra att du snörade på dom snabbaste skorna;) Matte sa att jag såg ut som en clown, så lyckligt log jag! Kramis från Derby

Mor-Mia sa...

Det är inte annat än att man blir sugen på agility när man ser korten!
Förstår att det var roligt att springa med Derby, för han är jätte duktig.

Kram Mia