onsdag 13 maj 2009

Arbetsmyra & Underbar promenad

I måndags så tränade vi lite slalom hemma på trädgården.
Med Nelly tränade jag slalomingångar och 4 pinnar. Och med Dana tränade vi olika slalom ingångar med fart. Och nu använde jag klicker så dem verkligen vet när dem gjort rätt.
Och båda hade en riktigt bra arbetsglöd men det finns inget som slår Nellys.
Efter träningen kom mina underbara vänner Mli & Charlott och det skulle promeneras i Bredaredsskogarna. Och jag går ju så mkt själv så tycker det är underbart ljuvligt när man får så fint sällskap.
Men då hade Charlott minsann bestämt sig för att inte göra något halvmesigt utan tagit med sig sina gåstavar och bra tempo skulle de minsann vara med. Så det slutade med att Charlott, som är en lång varelse, älgar iväg i bra fart med två stavar till hjälp medans jag, Mli och hundarna småspringer efter hahahahaha! Måste sett otroligt roligt ut!
Sedan efter denna kalorieförbränning delade vi på en bytta glass hihihihi!
Tack tjejer för underbar eftermiddag!
Under denna tiden springer Nelly runt och småpiper och är allmänt rastlös. Så efter att tjejerna åkt var det dags för en liten promenad och så fort jag öppnade dörren sprang Nelly ner till slalom och ställde sig och kollade på mig. Underbara Nelly! Hela hon brinner för att arbeta. Hon tror nog att hon är en riesen….!

Så igår när jag kom hem efter jobbet fortsatte Danas slalomträning och nu satte jag upp en triangelformad kombination med två 4pinnarsslalom som skall vara bra att träna efter. Och denna körde vi åt båda håll.
Med Nelly fortsatte vi med olika ingångar. Och dem var lika laddade som i måndags.

Kramelikram

3 kommentarer:

Linda och Sven sa...

Grattis på namnsdagen från Bredaredsmaffian!!

Sara sa...

Vad härligt det är att ha en arbetsglad hund. Underbart. Jag önskar er all lycka till med agilityn. Själv har min hund sträckt sig i ryggen och får därför inte hoppa ett hunder på ett år! Skittrist. Så nu satsar vi på viltspårschampionatet istället. Mvh Sara med tassar

Anonym sa...

Kul att slalomträningen går så bra!! Ser fram emot att se det!

Ska du med till Kungälv i helgen?? Tävla eller vara hejarklack - eller är det husvagnen som lockar???Kram