torsdag 14 maj 2009

Onsdag hela veckan?

Igår var det en alltid efterlängtade agilitykursen med Dana för Lisa och denna gång körde vi en agilitybana. Jag var visserligen riktigt trött men tyckte ändå att vi fick in ett bra flyt och alla byten gick väldigt bra.
Börjar kännas bättre och bättre med bakombytena och farten var bra J. Kontaktfälten ska jag fortsätta att nöta lite på. Gungan gick riktigt bra men ska jobba på att hon springer hela vägen upp nu när hon blir modigare och modigare.
Det som krånglar är ju slalom och jag kände själv igår att när vi väl kommer fram till slalom att jag blir frustrerad och irriterad. Fick även detta till mig att när jag säger slalom hörs min irritation och allmänt motvilja till hindret och så fort vi kommer ut säger jag visst ”kör” med väldigt engagemang….. Hmmm! Inte smartaste sättet till ett bra slalom. Man gör så mycket som man inte ens tänker på :S.
För hemma går det nämligen bra. Så nu får jag helt enkelt träna mig själv på att bli kompis med slalom!

Vi har blivit en riktigt skön grupp så i höst ska vi fortsätta med en tävlingskurs som sträcker sig över hela terminen. Har även anmält mig till en fortsättningskurs med Nelly!
Så det kommer att bli en riktigt bra höst!

Idag får det bli promenad och ska även försöka hinna med att trimma Nelly lite som ser ut som en gående pälsboll. Får panik när dem ser ut sådär men de har inte funnits någon tid.
Hittade även en j*vla fästing på Dana igår så det får bli Expot ikväll med. Usch fästingar är verkligen djur som inte har någon som helst nytta här i världen.

Kram

1 kommentar:

Sven sa...

Tack för hälsningen! :)
Tror nog att det var ni som gjorde det möjligt så ni får hålla tummarna på nytt på torsdag då vi kör igen! ;)