onsdag 6 maj 2009

Träning inför tävling

Ja eftersom den STORA dagen Debut närmar sig med stormsteg så försöker jag och min lilla snuzer göra de vi kan för att förbereda oss på bästa sätt. Visst vi är inte startklara egentligen eftersom att slalom inte sitter alls när det kommer i en bana. Men tror aldrig jag kommer att känna mig startklar hihihihi.
Men hela vår agilitykurs har anmält sig och vi ser det som ett träningstillfälle i skarpt läge ;). Och de som jag är mest nervös för just nu är att glömma anmäla mig till höger och vänster, glömma massa viktiga detaljer hemma osv.

Men ska sätta mig ner och fila på en lista på alla saker som behövs! Tur att jag har kombi för det kommer nog bli en del "fall i fall" grejer.
Så i onsdag har vi vart hos Lisa och tränat en klass I bana som vi fick springa två ggr var.
Första ggn var jag lite ur fokus och helt plötsligt när jag vänder mig om i starten sitter Dana och snosar och har en massa annat för sig. Men jag valde att köra där. Hmmmm inte så klok i efterhand för det gick verkligen helt åt pipsvängen. Vi hade ingen kontakt och hon drog direkt till "upploppssträckan" till sin belöning?? Men man lär sig på de med. Jag var ur fokus och får skylla mig själv.

Andra loppet gick mkt bättre och vi hade ett bättre flyt och mkt bättre kontakt.
Jovisst finns de missar. Som att hon helt plötsligt börjat hoppa vid sidan av däcket? De brukar hon inte göra. Vårt slalom är katastrof och jag var för långsam och hann inte fram efter en tunnel. Men hon har fått tillbaka sin glädje och en bra fart och de är jag överlycklig över.

Min underbara vän Mli var även med för att filma våra lopp och jag har dem på film men får inte över dem och så kan heller inte visa dem :(. Men om jag får upp dem så ska jag lägga ut dem! Ska även försöka filma tävlingen.

Igår trotsade vi vädret och åkte tillbaka till Lisa och körde samma bana fast i spöregn.
Och jag placerade mig bättre för att verkligen peta in henne i slalom och då gick det väldigt bra :).
Dock krockade vi en gång men hellre de än att hon springer förbi slalom. Så jag måste hinna placera mig väldigt bra vid slalom.....

Ha en underbar dag & så kanske vi ses på lördag!

Kramelikram!

1 kommentar:

Mli´s hörna sa...

Det kommer att gå kanonbra på lördag! Ni var så duktiga i onsdags! Jag ska lägga ut några bilder på min blogg på er sötnosar!
Puss & Kram