tisdag 17 februari 2009

Back in business!

En vecka semester ligger nu bakom mig och inga ben brutna denna gång heller, vilket är en stor fördel. Trots att jag åkte offpist (av misstag) och snön var helt slät och fin men mitt i en sväng kände jag bara ett stort hopp…. och som jag flög!! Min kära sambo kunde knappt stå upp så mkt skrattade han!
Har även åkt svart backe som min sambo så snällt lurade in mig på….eller struntade i att läsa skyltar...typiskt manligt….. så när jag svissar ner hinner jag bara uppfatta en skylt med en backe och jämte stog det 60%. Hmmmmmm behöver inte väl säga mer än att jag gjorde en Anja Pärsson ”sälen”. Vissa grejer få man bara bjuda på. Alla som känner mig väl vet att jag inte alltid är den smidigaste personen…. Bastu och ett glas vin framför brasan på kvällen var allt jag orkade med. Men känns att man har laddat sina batterier lite.

Eftersom jag har vart lite förkyld så har jag inte vågat träna i det kalla ridhuset utan jag & Henrik hyrde lokalen på Fristadshundskola. Den är inomhus & uppvärmd. Riktigt lyxigt faktiskt!
Vi körde slalom, kombination med fart och KF. I början var Dana inte så jätte laddad men när vi körde kombinationen av bara fart och inga svårigheter blev det fart på henne.
Var riktigt kul att se Nelly med som tycker detta är skitkul, springa fullfräs!

På Alla Hjärtans dag hade Jag, Charlotte & Sandra köpt whiskyprovning till våra grabbar. Detta var väldigt uppskatta må jag säga!
Och jag fick en sminkning på Make Up Store :). Har aldrig gjort det innan så ska bli riktigt kul! Så har redan bokat in tid. Kunde inte hålla mig!!! Kanske hade vart roligt till fest men som sagt jag kunde inte hålla mig.

Jag har även blivit utmanad under min semester av Linda med Mumma . Utmaningen är att ta fram 5:e bilden i 5:e mappen i mina bilder. Siffran 5 är den röda tråden. Lägga ut bilden i sin blogg och berätta om bilden. Sedan ska man skicka vidare till 5 andra bloggare.
Och här är min bild :). På min kära sambo som rider kamel i Egypten. Vi var här under Julen 2007 för min pappa fyllde 60år.
Alla de bloggar som jag följer har fått denna utmaning. Så om ngn som inte fått den ta gärna detta som en utmaning från mig.

Igår var jag & tjejerna även ute på lite "spökpromenad" ihop med Linda & stollarna. Med detta menar jag att vi gick rakt in i bäcksvarta skogen med bara pannlampa. Bara två ggr fick jag "visions" om att ngt djur var i bakgrunden. Jag ser ALLDELES för mkt skräckfilmer!
Men Linda är ju så modig som gör detta ofta! Puh.....jag ser framemot våren istället jag :).
Men som vanligt löste vi livets svåra gåtor...hihihihi inga verkar för svåra för oss! tack Linda!

Nu ska jag koka lite kaffe för min kära vän Emelie kommer och henne har jag inte sett på BRA länge nu!

Kramelikram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med semester =)O tack för krya på dig häslningen - jag gör så gott jag kan! Snart är det vår o då blir det inga fler pannlampor, inga fler kalla ridhus utan bara till att hoppa i skorna o ut med hundarna - tänk vad hundlivet blir enkelt då =) Ha det!
/Therese

Anonym sa...

Tack själv vännen!:) Ja, vi är bra kloka vi. Vad skall vi avhandla nästa gång. Kanske en lösning på Saab krisen;) Kram