torsdag 26 februari 2009

Agilitykurs utan Dana

Eftersom att Dana fortfarande löper så fick hon vara hemma, så jag fick gå på kursen utan någon vovve. Men man lär sig mycket av att bara iaktta andra.
Första övninga var en handlingsövning utan några hinder och armar. Utan man skulle styra med axlar och kropp. Här fick jag låna kursledaren Lisas hund Axl. Axl är ju en bordercollie som är något större än min lilla Dana så det var lite ovant i början men sen när jag väl gjorde rätt fick vi till det riktigt bra. Tack Lisa!
Nästa övning var en mindre bana med framförbyte/bakombyte. Här fick jag låna Vampyren Ussi som följde med mig jätte bra, trots att hon inte är van vid mig som handler. Men den lilla vampyren är en tuffing :) Väldigt nyttigt! Tack Eva!


Ussi


Tredje övningen byggde Lisa upp, hälften av gänget fick lämna lokalen resterande fick tänka ut sig hur dem skulle tagit kombinationen. Detta för att denna serpentin kombination kommer upp mkt i klass I och hur man ska se fällorna :). Så även om jag inte hade ngn hund med mig fick jag med mig otroligt mkt!!!!
Hade tagit med mig kamera för att fotografera i massor men mitt i min agility fokusering glömde jag detta! Hmmmm!

Hemma har vi faktiskt tränat en del på slalom och på handlingsövningarna vi gjort fast utan hinder då det är snorhalt i all slask! Nu tycker jag att slask/snö kan regna bort... För nu vill jag ha sol och vår :).

Sedan länge har jag haft en dröm om att kunna spela "hjälpligt" på gitarr. Så nu har jag köpt mig en gitarr och kollegier till mig är duktiga på detta så nu j*klar :). Så i sommar ska jag sitta på min altan och gnola lite falskt till antagligen lika falsk gitarr hihihihi men men övning ger färdighet!!!

Så här tjusig är min nya gura :)


Kramelikram!

Inga kommentarer: