onsdag 4 februari 2009

Idag skäms jag...

Idag skäms jag över att vara människa.
Inte tillråga på att man under hemska förhållanden får se hur man plågar änder för att vi skall ha varma täcken, kuddar eller ha en varm jacka!
Jag har i morse själv sett hur kallsint vissa människor kan bete sig.

På vägen in till jobbet ser jag från långt håll en ljusreflex i diket så jag saktar in farten.
När jag kommer närmare ser jag något som kravlar och jag bromsar in och ser att det är ett påkört rådjur som fortfarande lever!
Någon har alltså kört på det och bara åkt därifrån!
Vi ringde genast Polis och sedan fick jag tag på en jägare ifrån trakten som kom.
Så jag stod där stor gråtandes och pratade med rådjuret och försökte lugna honom (mer mig själv antagligen). Och han var så söt och bara kollade på mig…. Var precis som om han visste att jag skulle hjälpa honom!
Det var många gulliga människor som stannade under tiden jag stod där.

Men den kallsinta människa som gjorde detta hoppas jag ligger sömnlös MÅNGA nätter efter detta. Kan inte med ord beskriva vad jag känner för den skyldiga i detta drama.

Dags för skärpning i vår värld.
Den tid man fått på denna jord ska man försöka förvalta på bästa sätt och då innebär det vår djur & natur också!

Idag skäms jag för hur vi förvaltar vår tid!

Inga kommentarer: