måndag 23 februari 2009

Mkt på schemat

Ja som alltid bannar jag mig själv för att ha alldeles för många järn i elden men lyssnar jag? Nix. Så nu när Dana har börjat att löpa har det faktiskt infunnit sig ett litet lugn här i stugan, i och med att vi inte kan åka på allt. Både tråkigt och skönt på en och samma gång. Det mest tråkiga var att missa Tina & Alfons utmaningar samt party och även ridusträningen då dessa är det sista gångerna. Hoppas att Ni allihop hade de jätte trevligt!!!! Men det finns fler tillfällen!

Men förra onsdagen innan löpet satte igång var vi på vår agilitykurs. Hon var ju lite slö vilket är förståeligt men hon tog gungan hur många ggr som helst självständigt!!!!! Släpet tog hon även detta utan vidare. Så duktigt min lilla tjej! Nu behöver vi bara jobba på motivation och fart, fart, fart!!!!!
Dana är ju inte jätte förtust i leksaker men gillar gosedjur.... Så fick en tanken om att binda snöre i en skinntuss? Så kanske råttjägaren i henne vaknar???? Skam den som ger sig!
Sedan körde vi även en kombination med slalom och tunnlar och nu tar hon oberoende sida och vart jag är i slalom 4 pinnar. Vilket är jättebra eftersom jag (läs pucko) har krånglat till mitt slalom så vi fått börja om! Men men så är det ibland!

Igår var vi på promenad med Stollarna igen. Även denna gång på med pannlampor och in i mörkaste Bredaredsskogen. Men hundarna tycker att detta är jätte mysigt. Igår fick vi även lysnna på ljuv musik då Derby hade fått med sig sin pipleksak :). Han är så snäll och söt gamle mannen. För han lämnade den till Dana men hon var mer intresserad av att leka med honom och inte pipleksaken :).

Så nu blir det lite trix inlärning, så att mina tjejer inte river huset av rastlöshet, och givetvis promenader på schemat.
Längtar även till snön går bort så jag kan testa lite mer av viltspår. Både Dana & jag tyckte att det var skitkul!

Kramelikram!

Inga kommentarer: