tisdag 28 april 2009

Tick Tack...

Jag förstår inte att tiden springer iväg snabbare än en liten ettrig myra! Och när det händer massor hinner man inte ens att skriva om de!
Men sammanfattat har vi tränat en del. På vår kurs körde vi en enklare M-bana i onsdags, men jag var väldigt nöjd med både min & Danas insats. I banan fanns både gungan och säcken med. De hinder som brukar dra ner farten på henne men hon körde på riktigt snabbt.
Vi tränade även mkt på bakombyten som det har tränats en del på i trädgården och dem blir bara bättre och bättre.
Gungan går nu väldigt bra och det gör att all den tid som man la ner på detta känns som en fis i rymden :)'
Det hinder som vi har att fila på är det där jäkla slalom som inte har vart ngn enkel match för mig & min lilla snuzertjej! Men vi kämpar på.

Jag har ju även valt att anmäla mig till en tävling och igår vågade jag mig in och kolla startlistorna. Och när jag såg mitt eget namn gick det upp för mig att nu är det minsann på allvar. Fast nervositeten och tävlingsnerverna dallrar så känns det roligt och jag ser riktigt framemot de.
Så nu har jag införskaffat mig en tygbur som Dana kan vila i så att all hennes energi inte går åt till att hålla koll på alla andra. Hon är ju trots allt väldigt störningskänslig och hon av detta kan bli väldigt låg.

Även Nelly har fått träning på mindre kombinationer och hon blir självständigare och själständigare. Men om det INTE går fort drar hon vidare. Min lilla toksnuzer!
Vi fortsätter även vår slalomträning.

Nu har det tyvärr inte blivit så mkt viltspår som jag hade hoppats men ska försöka att lägga några nästa vecka. För jag hade i min beräkning tänkt att göra anlagsprovet med båda eftersom dem tycker att det är så roligt! Och att dem faktiskt är riktigt duktiga.

Vi har även vart hos Freddy W och fått ett strechingschema till hundarna. Man vill ju ge dem de bästa förutsättningar för ett långt och hälsosamt liv. Och vovvarna var friska som nötkärnor!
Vi pratade även om att börja behandla Dana med P-spruta eftersom hon har så himla ont av både löp och skendräktighet.

I veckan fortsätter vi vår träning med Therese & Beda. Blivit en väldigt trevlig tradition på tisdagarna. Sedan är det den alltid efterlängtade kursen på onsdag som jag ser framemot.
Sedan blir det varberg på torsdag och då blir det nog träning med Börje på Varbergsbk.
Börje skall tävla i helgen och jag skall nog åka med och kolla lite. Förbereda mig mentalt inför min kommande debut.

Kramelikram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst har det blivit en riktig bra tisdagstradition vi har fixat till... Nästa tisdag smäller det igen =) Det ser jag fram emot!! Det blir ditt genrep inför tävlingen. Vi kan ju se hur många hiinder vi kan tryck in på tennisplanen så att du får upp känslan för att hoppa en ca 20 hinder.

Hur gick det med kyl- o frys?? Blev det så bra osm ni hoppades på?
Kram Therese o dom svartvita