torsdag 16 april 2009

Agility för hela slanten!

Igår hade vi vår agilitykurs där vi började med en motivationsbana. Och den var väldigt lik den som vi avslutade med på vår träning is tisdags så Dana tyckte hon kunde vägen, så hon körde full fräs och struntade i ett hinder och sen bara gasade....så jag kom efter en bra bit! hahahaha hon är så underbar när hon är på de humöret :)
Precis som i tisdags var det detta med att jag joggar med.... men detta skall de bli ändring på!
Efter motivationsbanan blev det fyra kombinationer som vi pendlade mellan.

Jag & Dana hamnade ihop med Madeleine & Dexter som vi tränat ihop med mkt i ridhusträningen. Och det är så kul att se vilka framsteg som vi båda hade gjort därifrån och vad mkt det faktiskt gett oss. Även om Dana & jag hade en neråt spiral i vintras så är det ändå en hel del som satt sig :).

Första kombinationen var framförbyten och bakombyten. Framförbytena gick väldigt bra men bakombyten ska jag träna mkt mer på. Speciellt ena sidan! Hmmm tror jag har tränat mkt mer på ena sidan (för så var det även i serpentinen!).

Andra kombinationen var en fart kombination med slalom och här sprang jag på och då hade hon full fräs, dock blev det lite svårt för henne med slalom i farten men vi bara sprang på!

Tredje kombinationen var serpentinen. Den gick som sagt var väldigt bra åt ena hållet men mkt sämre åt andra hållet. Så detta ska vi träna mer på.

Fjärde kombinationen var en med gungan i och detta långt över förväntan! Hon gjorde den självständigt och modigare och modigare för varjegång. Och det är så underbart kul att alla den tid som vi lagt ner på gungan äntligen börjar ge utdelning!

Kramelikram!

Inga kommentarer: