tisdag 14 april 2009

Påsk

Nu har det konkats, skruvats och man kan helt enkelt kalla mig Byggare Bob efter helgen.
I torsdags bar det av ner mot varberg och vi hade bett min pappa att köra ner husvagnen (han har BE-kort) och så kom Henrik efter oss med släp & resterande av grejer. Och som vanligt så kör min pappa som en biltjuv så turen ner var inte en rofylld biltur icke....!
Så när husvagnen väl stod på plats så skulle det byggas golv och jag blev betrodd med gersågen. hahahaha trodde inte den dagen någonsin skulle komma. Så jag mätte och sågade :) Inte ett fel det blev! Man får ju göra sitt bästa när man väl blir betrodd ;).
Så vid kl 21 var vi klara med golv och John Blund hade knackat länge på min port så jag STENSOMNADE vid kl 21.30. Puh det är tungt att vara hantverkare ;).

Så på fredagen skulle det fin putsas och ställas in grejer. Även en tur till Ullared för att komplettera de sista grejerna.
På Påskafton kom våra underbara vänner Emelie & Dennis ner. Nedan lite bilder som jag snott från Emelis blogg :).


Ljuva EmelieDennis Mc

Dennis, Jag & Henrik


Solar lite :)

Dennis & Henrik slappar

Hantverkarna hihihihi

Förutom de som bilderna visar invigde vi grillen och det var första grillningen för i år för mig & Henrik. Mmmmmm vad underbart ljuvligt förträffligt gott! Och givetvis lite gott att dricka till.

Förutom allt slit har vi tagit väldigt många långpromenader och snuzertjejerna har skött sig exemplariskt. Dana älskar ju camping livet så hon ligger och solar sig i stort sett hela tiden medan Nelly roade sig med att kolla in alla människor och vovvar på campingen. Men de var inte många ggr som dem skällde :).
Dana tycker dock att detta med att behöva gå i koppel jämt är dödstråkigt så medans Nelly & Henrik sprang så var jag & Dana på stranden och där fick hon springa lös och då blev det fart på henne :).

Även Henriks syster & hennes familj har säsong på samma camping så dem har vi givetvis vart med en del under denna helgen oxå :) Skönt att ha lite familj nära!

Men nu är det jobb & hundträning som hägrar i veckan. Grattis alla Ni som tog pinnar i helgen! Ni är så duktiga!! Satt och höll tummarna för Er!
Lite extra grattis till mina träningskompisar Börje & Tula, Linda & Mumma och Mia & Tilda!

Kramelikram!

1 kommentar:

Mli´s hörna sa...

Tack ännu en gång för de 2 underbara dagarna! Trötta var vi men kul hade vi minsann! De två bustjejerna skötte sig ju hur bra som helst, det är så det ska vara!
Puss & Kram på familjen Skönvall/Larsson