onsdag 22 april 2009

Singing Bee

Igår när jag kom hem satte jag genast igång att göra lite levergodis till vår agilityträning.
Har själv aldrig gjort detta innan men tjejerna tyckte så himla mycket om de så fick ett väldigt bra recept av Therese.

Och detta måste vart något i hästväg för att Nelly sjöng under hela tiden den stog i ugnen.

Lyckades filma detta på min mobilkamera men hittade tyvärr inte min överföringssladd men detta kommer så snart jag har hittat den :).
Min lilla Nelly har minsann alltid något att säga.

Träningen igår gick bra, vi tränade mkt fart i en bana, bakombyten, slalom och gungan. Allt går bättre och bättre men igår fick jag inte in flytet riktigt utan det kändes mer hackigt. Något vi absolut måste träna på mer är vårt slalom. Hon vill gärna ha med mig i varje steg så får börja träna mer självständigt och mkt mer från höger sida.
Gungan börjar gå riktigt bra. Och hon är så söt när hon springer upp lägger sig lite över hälften, där gungan börjar röra på sig, och väntar tills den är nere.

Levergodis

300g Lever
3,5 dl Vetemjöl
0,5 dl Vatten
0,5 tsk Bakpulver

Mixa levern helt slät. Häll i vetemjöl, vatten och bakpulver. Mixa ihop.
Bred sedan ut smeten på en plåt med bakplåtspapper. In i ugnen på 175g i 10-15 min.
Dela i små bitar. Frys in i påsar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fram emot ljudfilen =)

www.segerstorpshundar.se sa...

Hej vännen! Hoppas att ni haft en ljuvlig helg vid kusten. Du såg väldigt proffsig ut på planen igår. Deltagarna skall vara nöjda med att ha en sån duktig fröken:) Killarna här hemma hälsar att dom vill komma och busa med brudarna någondag och provsmaka sånt där gott godis. Kramis