tisdag 14 april 2009

Aglityträning för Dana och Miljöträning för Matte

Ja det är precis så det var.... och det var en väldigt bra träning för oss båda.
Så vid 18 tiden drog vi iväg till Lisa för en agilityträning ihop med Therese & Beda. Jag är ju lite löjlig med att folk ska kolla när jag kör ute på plan så idag fick jag lite träning i detta ämnet vilket är väldigt behövligt! För idag hängde även Daniel på som jag inte tränat med tidigare, sedan var det även lite publik i form av två kurser som kom & gick. Men tillslut slappnade jag av. Man får helt enkelt bita ihop och komma igen. Och det gjorde jag :).
Idag hade Dana bra fart och kämpade på väldigt bra, speciellt i början. Vissa gånger fick vi in ett bra flyt och det är alltid lika roligt! Men jag har ju tyvärr en förmåga att "jogga" med istället för att springa på. Detta är nog sedan tiden hon var så fruktansvärt låg och det ligger nog kvar en rädsla av att jag tror hon skall bli det igen. Men här var Therese på mig så jag fick minsann springa på! Tack Therese!

Fick även springa med Daniels hund som var betydligt mycket snabbare. Men roligt & väldigt lärorikt.
I slutet la vi till slalom och det gick relativt bra. Och jag är så glad att det börjar gå lättare och bättre för henne. Trodde att hon skulle springa förbi det eftersom vi la in det så sent och hon var ganska trött men hon tog de. Kanske inte med önskad fart men ändå :).
Men tillslut körde vi en u-bana med full fräs och detta var som alltid uppskattat. Jag är väldigt nöjd med dagens träning av både mig och Dana.
Imorgon är det kurs så vi ser framemot att lära oss ännu mer!
Nu är jag precis dödstrött så ska slänga mig i soffan en lite stund sen står det sova på schemat!

Kramelikram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker Dana är en arbetsvillig tjej - framförallt så vill hon göra rätt! Tyckte oxå det var roligt igår - kände mig riktigt nöjd med gårdagens träning.

Ser fram emot nästa träning!!