torsdag 9 april 2009

Nu bär de iväg....

Hej på Er!

Denna tiden som varit sedan tidigare inlägg har vart lite hektisk men väldigt trevlig.
Vi har faktiskt viltspårat en hel del. Snälla Linda drog med oss ut och hade en liten lektion i viltspår. Tack Linda det var väldigt lärorikt! Så jag har börjat att lägga längre spår med två vinklar. Även över vandringsstigar och detta klarar dem kalasbra båda tjejerna.
Det roligaste var första gången vi gjorde bloduppehåll på Dana :). Hon blev först väldigt paff, vände sig om och kollade på mig. Sedan kunde man nästa se hur hon tänkte " mig lurar ni inte" så kopplade hon på näsan igen och gick som en dammsugare resterande av spåret.
Nelly hon bara traskade på... Inte mycket som bekymmrar den lilla!

Sedan har jag & Dana vart inne och sprungit med Emelie eller rättare sagt så sprang jag lite mer än 2 km och resten fick jag gå... Jag har ju vart förkyld och helt plötsligt fick jag jätte ont i halsen och blodsmak i munnen så vi fick snällt gå. Men Emelie sprang på bra för oss båda. Heja heja heja!!!! Nelly fick vara hemma för hon var i höglöp.

Dagen efter så var tanken att jag skulle introducera min små damer för att börja cykla. Så hade tänkt att ta en liten tur med dem var. Men lite lat som man är tänker man "Hur svårt kan de va att cykla med två små snuzrar?" Nja jag tutchade Nelly en gång sedan gick det hur bra som helst och Nelly tyckte att det var skitkul! Lata Dana tyckte att det gick an men f*n inte mkt mer!
Dana är född till tant hahahaha!

Igår började vår agilitykurs. Detta är nu tredje som jag går och vi gick igenom mkt med tävlingar. Vad man ska tänka på och ta med sig osv. Sedan fick vi springa en kombination på 10 hinder. Och jag såg den "gömda" serpentinen som vi tränade på förra kursen och trots att vi var 9st inne i lokalen höll Dana ett bra tempo och hennes träningshumör var bra! Så det var riktigt kul! Så ser framemot varje onsdag här nu :)

Sedan skall jag även vara hjälptränare på en nybörjarkurs ihop med Pia. Detta skall bli roligt och lärorikt. Och kul att se hur mkt alla utvecklas och blir beroende av agility. Hihihihihi!
Det sa dem på vår nybörjarkurs att man lätt blir beroende av agility. Men att jag skulle bli såhär biten kunde jag inte drömma om, men jag älskar verkligen sporten för farten & glädjen i den! Och kul om man kan få dela med sig av detta!

I veckan har det packats och konkats! Och idag ÄNTLIGEN bär det av! Nu i helgen ska vi ställa upp vår husvagn!
Så en riktigt underbart ljuvlig Påsk på Er!

Kramelikram!

1 kommentar:

Anonym sa...

vad menar du - kan man bli beroende av agility? :P

Ha en riktig härlig påsk nu i er nya husvagn!!

//Therese