tisdag 2 december 2008

Träning....

Det har hunnits med en hel del träning av olika slag....Vissa mindre framgångsrika.. vissa mer...
Med Nelly har jag hela tiden tränat olika träningar av ordet NEJ. Och jag har tyckt att hon har blivit helt galant på detta...MEN nu var det så att jag tappade en stor bit julskinka i stort sett mitt framför nosen på henne...så jag sa NEJ bestämt och hon tog ögonkontakt... MEN i hennes blick stod "bära eller brista" och hon slängde sig på skinka och drog iväg.... Japp det var den träningen de...I skarpt läge funkar det mindre bra helt enkelt!Hmmmm!

Sedan har jag och Dana försökt att få till lite slalomövning varje dag... Så hon blir bättre och bättre... Och i söndags hade vi världens lyx. För på ridhusträningen var vi bara "Bredaredsbrudarna". Så hela ridhuset på tre ekipage! Inte dåligt!
Både Minna och Linda assisterade oss vid gungan som bara går bättre och bättre!!! Vilket är väldigt kul. Och hon har blivit mycket bättre på kf som vi också tränade på. Slalom kämpar vi med vår fart, men det känns att allt går framåt.
Vi kommer även att starta en inomhus agility fortsättning. Även Eva & Ussi kommer att vara med!!! Det tycker vi ska bli jätte kul. Även Camilla & Wilma, jätte kul!
Vi har även fått tips om att börja travträna Dana eftersom hon lätt byter till galopp eller pass. Och detta innebär ju även att Matte får travträna! Vilket är på tiden =). Så nu är det andra dagen som vi springer elljusspåret. Igår hade jag med mig både Dana och Nelly... Men Nelly, som verkade tro att hon var en greyhound, försökte hålla ett helt annat tempo än önskat... Och när hon inte fick det verkade hon gå in för att vara någon slags snubbel trubbel! Så med detta facit får Husse ta över hennes löpning =). Han kommer även att ta hennes agility träning. Även dem börjar en nybörjar kurs snart!

Nu ska jag slänga mig i soffan och bara njuta av kvällen!

Kramelikram!

Inga kommentarer: