tisdag 30 december 2008

Träning & åter träning.....

Nu hörni så känns det faktiskt inte jätte bra men bättre än i söndags med vår agility träning.
Vi blev lite mer hundar i söndags och genast blev det lite mer av allt och Dana blev låg direkt... Detta fortsattes av att jag blev frustrerad och stressad vilket bara ledde till PANNKAKA av hela passet! Hon ville knappt ta ngt hinder alls.....

Så jag och Linda bestämde oss för att boka en träning på Lisas inomhuslokal på www.fristadshundskola.com för att få lite kvalitetsträning!
Och när vi kommer dit imorse är hon fortfarande lite låg men jag ser på henne att hon gärna spelar lite på de. Ibland "låtsas" hon som om hon inte hör eller förstår så hon slipper göra tråkiga saker som slalom.

Så i eftermiddag har vi kört "full fräs" över gräsmattan efter Lindas rekomendationer. Bara fart fart fart.... Och då gick slalom mkt fortare med :). Taggade henne extra med att binda fast henne i trädet medans jag höll på med Nelly... Och taggad det blev hon....
Jag bara hoppas att det börjar gå bättre snart för jag tycker att vi bara har backat i utveckling!

Och nu är det full förberedelse inför nyår :) Kommer att bli jätte mysigt med nära och kära!

Gott nytt på Er gott folk så ses vi nästa år!

Kramelikram!

Inga kommentarer: