fredag 26 december 2008

Världens bästa julklapp...

Jag har (i mina ögon) fått världens bästa julklapp utav mina föräldrar.
Det är nämligen så att sedan jag var nyfödd upp till sena tonåren har dem alltid filmat oss väldigt mkt och detta har jag haft på ett band. Detta band innehåller hela min ryttarinna period från 4år till 20år och detta band var tyvärr så slitet så det gick av för några år sedan.
Jag har länge grämt mig över detta eftersom att det är helt oväderligt att ha kvar.
Så nu hade mina föräldrar lämnat in detta. Så jag fick allt det som gick att överföra på dvd :).
Hade inte kunnat få ngt bättre!

Så vi var hos mina föräldrar och firade den 23 december. Vi började med en vandring i skogen så att hundarna kunde få sträcka ut benen och vi två benta hade med oss glögg för att värma oss :).
Sedan väl inne i värmen blev det lite bastu och ombyte. Efter detta var vi alla vrål hungriga så lite mat fick vi oxå i oss. Sedan hade vi lite julklapps utdelning.
På kvällen körde vi det alltid lika roliga julklappsspelet. Det brukar alltid vara ett paket som nästan alla ska åt.... Och i år var det likadant. Henrik fick det tillslut och när han öpnnade var det ett nagelfilskit...hihihihi! Förra året slogs vi om en påse ris :).

På Julafton var vi hos Henriks ena syster. När vi kom var det dags för julbord till att börja med. Barnen åt inte mycket kan jag säga.... Tomten var efterlängtad :). Och dem var mest kring granen och kollade ut vilka paket som var till vem.
Sedan var det dags för Kalle Anka och tomtens ankomst. Efter julklapparna tog jag med mig hundarna och gick en sväng. Är så skönt att få lite frisk luft och förbränna lite av all julmat ;).
Sedan spelade vi lite Guitarr Hero och givetvis Singstar!
Så vi var inte hemma förräns sen kväll/natt.

Igår var otroligt lugn. Och det var så skönt för jag hade inte orkat annat :).
Men vi har hunnit med att träna slalom både idag och igår med både Nelly och Dana.
Så jag tänkte att jag ska göra det varje dag nu fram över! Så att det går framåt i vår träning.

Så nu ska vi åka hem till Henriks föräldrar. Vi ska äta lutfisk..Mmmmmmm! Jag bara ÄLKAR de! Sedan ikväll är det ju faktiskt körslaget. Och det kan va kul och se om ngn man känner är med :).

God Jul & Gott Nytt!

Kramelikram

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som ni haft det underbart! Såg att du hade ringt, men vimsiga tomtemor hade glömt mobilen i skötväskan... Ringer i morgon:D Kramis