lördag 4 oktober 2008

Agilitykurs....

Idag har jag & Dana varit på agility kurs. Åh jag bara vill ha det varjedag så kul är de!
Grundkursen är avklarade men vi kör vidare på en lightkurs ( 1 ggr/mån). Snälla Linda ville köra vidare med oss på denna variaten så en stor eloge till Linda säger vi som älskar detta.
Som läxa hade vi att ta med oss varsin framförbytesövning. Börje hade tagit med sig den klurigaste men oxå den roligaste som satte oss alla på prov.
Eva & Ussi kunde tyvär inte vara med eftersom att dem är på träningstävling i lydnad så idag har vi hållt alla tassar & tummar på dem.
Imorgon är det Börjes & duktiga Tulas tur att bege sig iväg till Jönköping på pinn jakt. Tina & snygga schnauzer Alfons är där oxå.
Och även här håller vi alla tassar & tummar för Er imorgon.

Jag och Henrik har vart så duktiga att vi snickrat ihop ngr hinder. En tunnel finns sedan tidigare. Min bror har lovat mig att svetsa ihop en gunga & ett riktigt slalom. Så om det blir en mild vinter så man kanske kan träna ngr fina dagar.
Satt & tittade på kort häromdagen & märkte att tiden gått så fort. Att mina tjejer har blivit jätte stora. Så slänger därför in två valp bilder.

Dana





Nelly

5 kommentarer:

Ussi sa...

Ni är sååå duktiga på agility.
Nu har ni ju snart en egen hel bana hemma så då lär ni bli ni än duktigare..... Ussi och jag får komma och träna i er trädgård framöver.
Så gulliga valpbilder du har lagt in på de små oskyldiga.
Ussi hälsar till sina stiliga kompisar att hon länkat till er nu.

kramar unghunden Ussi och matte Eva

Mor-Mia sa...

Hej, vad roligt att läsa att ni blivit så bitna av agilityn. Men var det det det jag och Linda varnade för, sporten är beroende framkallande... ;)

Kram Mia

Snuzertjejerna o Jag sa...

Ja det är helt otroligt vad man blir biten... Men du & Hagge är ju urduktiga på lydnaden. Tänkte jag skulle börja med det när agilityn
sitter. Annars så kan vi ju alltid byta lite när lydnaden ska nötas in, en stor Hagge mot två små busfrön ;). Bra va?

Kram Linn

www.segerstorpshundar.se sa...

Vad duktiga ni är som fixat hinder!! En lillebror som svetsar! Han får gärna svetsa dubbelt. Öppnar plånboken direkt:) Nu måste det snart vara dags för en härlig Bredaredsrunda igen med alla ligisterna. Kram från Linda, Lovisa och dom pilska röda

Mor-Mia sa...

Ja, jag kan varmt rekommendera lydnaden oxå!
Den kräver lite mer tålamod än agilityn, men det är oxå det som är utmaningen ;)

Vi får ta ett lydnadspass ihop när ni är redo för det!

Kram Mia