fredag 17 oktober 2008

Stressat ekipage & avslutning....

Igår var Nelly´s avslutning på unghundskursen. Jag var givetvis sen hem.... som ledde till att vi blev sena iväg utan att hunnit äta....som ledde till MacDonalds drive-in.... som ledde till att vi var de sista på plats. Nelly är fortfarande lite orolig & väldigt störningskänslig & lättstressad. Och då hjälpte det ju inte att även jag var stressad.
Väl på plats fick vi reda på att vi skulle visa upp oss en & en & att vi skulle betygsätta varandra. Eftersom att Nelly har vart så orolig under sitt första löp har jag fått rådet att inte träna utan bara ta det lugnt & nu skulle vi visa upp det vi INTE kan!!!!!! Där gick all luft ur mig!
Så det gick verkligen inte bra vilket Ni säkert kan räkna ut. Fick inte Nelly till att bli riktigt lugn men la ingen som helst vikt vid att vi inte hunnit lära in olika bruksmoment.
All ära åt att dem som ställer upp utan betalt på sin fritid för att hålla kurser för oss andra. Men denna kursen var inte som jag hade föreställt mig. Om jag hade frågat lite mer på inskrivningen hade jag säkert fått reda på de men men lätt att vara efterklok. Så det är helt mitt fel.
Men vi har gått på vift tidigare och kurserna skiljer sig ngt enormt. Här var det inlagt väldigt mkt bruks moment & jag trodde inte att det skulle läggas in redan i valp/unghund kurserna.
Så nu är vi anmälda till en vardagslydnadskurs som går in mkt på störningsträning vilket vi är i stort behov av, jag & min lilla vovve.

Men skam den som ger sig..... Tur att man är envis som synden...

Men vi fick vårt lilla diplom och en påse med lite allt möjligt gott i!
Och vi blev uppropade som det "skäggigaste ekipage".
Precis innan oss sa dem: Nu vill vi ha upp vårt ettrigaste ekipage och jag var på väg upp redan då men det var visst ngn i den andra gruppen som slog oss i ettrighet...... =)

3 kommentarer:

Mor-Mia sa...

ojoj vad fint det var här. Verkligen jätte snyggt!
Du får lära mig någon gång för sådant här är jag helt värdelös på. Vad sägs om att byta det mot lite lydnad ;)

Tråkigt att kursen inte motsvarade era förväntningar.

Kram Mia

Ussi sa...

Halloj.
Jag vet hur det är att komma med andan i halsen. Gjorde det med ussi en gång på valpkurs och!! Ingenting funkade för oss. Men så är det ibland tyvärr.Hm, lätt att råda andra.....
Ta bara nya tag med ny kurs så kommer det att gå jättebra. Nelly har sån bra motor och hon kommer att gå långt bara hon får växa till sig lite.
Ses söndag.
kram

Anonym sa...

Tack för en trevlig promenad i fredags! Det måste vi göra om snart igen:) Toppen att du fixat namn/URL så jag kan lämna meddelanden igen;) Måste säga det igen, sidan är jättefin!! Ha en trevlig kväll! Kram