tisdag 21 oktober 2008

Mitt hjärta är sjuk.....

Mitt lilla hjärta Dana ligger på Blå Stjärna för att hon antagligen har lyckats få i sig ngt olämpligt.
Vi fick åka in med henne igår eftersom att hon inte fick behålla någonting. Lämna henne där var inget jag tyckte var speciellt trevligt. Och eftersom jag är världens känsligaste med mina vovvar så storbölade jag redan efter ngr minuter så veterinären sa " Nu får nog husse ta hand om matte medans vi tar hand om Dana...."
Men hon har repat sig snabbt & vi fick rapporter om att hon (som vanligt) gärna viftar med sin lilla svans & charmar alla i sin väg. Men att hon får stanna ngn natt till.......
Nelly däremot har tyckt att det är PEST utan Dana & redan ätit upp mitt dekorationshjärta av trä på dryga sekunder innan Henrik hann se henne. Då försökte hon se sådär oskyldig ut som bara hon kan...... Men som vanligt avslöjade skägget henne som var fullt av flisor... hahaha.

Igår hade jag, Segerstorpsgänget & Eva bestämt att vi skulle promenera lite... Eftersom vi inte visste om det var maginfluensa eller smittsamt vågade jag inte ta med mig Nelly så för att inte känna mig hur konstig som helst ( för det känns jätte konstigt att gå utan hund) så snodde jag Derby under promenaden =). Och vi hade en jätte trevlig "tjatterstund" & hundarna fick lite motion.

Nu ska jag ta min lilla huligan (läs Nelly) medans jag har ett hus kvar!!

Hej hej!

3 kommentarer:

Ussi sa...

Hej.
Skönt att Dana mår bättre och att hon snart får komma hem till lilla Nelly:)Ussi sänder krya på dig hälsningar till Dana. Till Nelly hälsar Ussi "Bra jobbat med hjärtat!!"

Ja, det var trevligt med en prommis igår, det får vi göra om.

Ikväll var Ussi och jag på Elfsborg och tränade lite. Jättenyttigt för oss att besöka olika platser
Ses på lördag.
kram
Eva och Ussi

Mor-Mia sa...

Vad tråkigt att läsa att Dana blivit sjuk, men ändå skönt att hon repat sig så fort!
Jag är likadan, tycker det är skit jobbigt när hundarna är dåliga. Man känner sig så maktlös!

Krya på Dana kram
Mia

Anonym sa...

Hej på er!
Skönt att Bredaredsprinsessan är på bättringsvägen!! Vi längtar efter en promenad igen med favorittöserna;) Nu har ju våra killar varisn favorittjej, tollarna varsin skäggigdam och Bond en liten pinscher:) Derby hälsar och tackar så mycket för promenadsällskapet. Kramis