torsdag 2 oktober 2008

Åh du underbara gula....

Igår när jag var på besök hemma hos Henriks ena systers familj fick jag med mig två stycken assistenter hem. Evelina & Emelie hade nämligen studiedag som idag.
På agendan igår stod kantarellplock. Och vilken underbar gul sak dettta är....
Jag, Emelie, Evelina & Henrik gav oss ut i djupaste Bredaredsskogen. Och titta vad vi hittade!

Vi hittade nästa hela två liter och jag är hur nöjd som helst. Tror jag ska fira med oxfile & kantarellsås som fredagsmys... Mmmmm! Kan det bli bättre?

Mina Två assistenter Evelina & Emelie

Sedan inte tillråga på den glädje som jag hade efter detta har Dana börjat samla ihop sig efter löpet och äntligen fått tillbaka mkt av sin glöd... Min älskade lilla agility vovve!Kan inte beskriva lyckan. Så imorses var vi på agilitybanan och körde mkt fart. Dock ville sig inte slalom så släppte detta direkt och får helt enkelt ta de när hon är med till 100%. Var nästan på väg att kolla om det bara varit löpet som påverkat så mkt. Man blir ju trots allt lite orolig.

Nelly är däremot mitt uppe i sitt löp och väldigt påverkad och orolig (hennes första). Så på hennes kurs idag tror jag att hon får vara hemma och så får vi öva på allt lite extra hemma istället.

Inga kommentarer: