onsdag 8 oktober 2008

Avstämning

Jag har kommit till den insikten att jag måste ge mig ut på en träningstävling för att stämma av vart vi är på "riktigt". Just nu känns mkt av min träning som om vi fastnar och inte riktigt vet... Vilket jag tycker är OTROLIGT frustrerande. Eftersom att detta är en helt ny sport för mig som sysslat med hästsport hela mitt liv så vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga heller eftersom jag inte har kunskap om det.... Vilket även detta blir OERHÖRT frustrerande!!!!!!!!!!!!
Men har tagit ett beslut idag om KF. Jag har börjat klicka in Dana ( & Nelly för förberedande!!!) på trampa på lock. Det blir ett moment till att jobba bort men har inte riktigt lyckats utan. Skam den som ger sig!!!
Så nu har det inhandlats olika böcker om ämnet & jag ska anmäla mig till en fortsättningskurs.

Har ju inte kunnat vara med på Nellys senaste kurs tillfälle (jag har vart med men inte Nelly) och hon har inte riktigt velat vara fokuserad. Vilket är helt förståligt men oerhört tråkigt.
Här övar vi sitt kvar och linförighet. Vi skulle även övat hopp över hinder och sättande men men det blir säkert tid för de med ;) Hon är ju trots allt bara 8 mån.
Men nu i oktober ska vi börja en klickerkurs vilket jag tror kommer passa Nelly alldeles utmärkt eftersom hon är så snabb & lättlärd.

Annars är allt bra ;)

2 kommentarer:

Ussi sa...

Bra insikt:)Man lär sig mycket på träningstävlingar, tror jag.
Dana och du kommer att bli ett framgångsrikt agility ekipage.
Och sedan har ni ju Nelly när hon blir lite äldre.....

Låter kul med klickerkurs. Får försöka gå en jag med så småningom.
kram Eva

Mor-Mia sa...

Hej, har du varit inne på Vinna hundcenter's hemsida?
De ska ha träningstävlingar i både agility och lydnad framöver.

Förstår din känsla att man vill kolla av hur man ligger till. Det är precis det jag ska göra på lördag i eliten... *nervöst*