torsdag 23 oktober 2008

Borta bra men hemma bäst.....

Nu är Dana hemma igen! Vi fick samtal om att vi fick hämta henne igår och ingen var snabbare in än jag...Kändes som om jag kom på bredställ in på Blå Stjärna. Och det fanns en tjej som blev överlycklig att vi kom och hämtade henne! Men hon hade gått runt och viftat med sin lilla svans, som hon är känd för, och dem kunde behålla henne lite till som sällskap sa sköterskan =). Mitt charmtroll!
Nelly blev ÄNNU lyckligare över att Dana var hemma..... Hon har stirrat på oss och man har nästan sett hur hon har tänkt "När i hela friden ska dem plocka fram henne".

Nästa torsdag ska jag & Nelly börja ny kurs! Jag är riktigt laddad & tänker inte ge mig angående hennes skällande. Hon är verkligen jätte duktig men stressar upp sig i andra/nya hundars sällskap. Och tidigare tyckte jag att det var jobbigt när jag såg hur folk stirrade men sista kursen vi var på nu i Boråsbk så bestämde jag mig att inte bry mig utan ta det på våran nivå. Eftersom att störningarna är det svåraste för oss. Inte inlärning av allt. Det klarar hon hur snabbt som helst i störningsfri miljö.

Idag har jag vart på Henriks systerdotters uppvisning i chearleeding. Och jag konstaterade genast att livet var nog lite roligare förr. För jag hade gett VAD SOM HELST för att vara 10 år yngre & ett antal kilon lättare.... Det var sssååååå häftigt när dem slängde upp varandra i luften och jag VILL MED!!!!!!!!!!!!! Varför kan man inte få vara så gammal som vill????
Kanske är det en ålderskris..... Hmm!
Har även vart inne på att ta upp min ridning igen men men var sak har sin tid......

1 kommentar:

Ussi sa...

Skönt att Dana är hemma hos er igen.
Förstår att du hade bråttom att hämta hem henne. Kan se det framför mig: Linn sladdar uppför backen till djursjukhuset och landar på parkeringen..hi,hi:)