söndag 4 januari 2009

Nytt år!!!!

Då var det nya året invigt med goda vänner och det blev precis så bra som vi planerat.
Jag som tidigare inte badat badtunna älskade detta! Helt underbart ljuvligt!!!! Rekommenderas starkt. Jag satt i badtunnan från kl 21.00 till 23.30 då dem kom ut och hämtade mig och Emelie :).
Maten var kalas god. Vi hade delat upp oss i olika "matlag" för att undvika att en person skulle stå och slita halvt ihjäl sig och det var ett bra koncept som fungerade alldeles utmärkt.
Dagen efter firade vi med en brak frukost och så gick Jag, Henrik, Emelie & Dennis en sväng med hundarna. Tycker att det är det bästa receptet mot baksmälla. Trötta Charlott (som knappt var uppe på tolvslaget) & Johan stannade hemma.
När vi kom hem så slog vi oss ner allihopa i sofforna och kollade massa filmer och inte förräns vid kl 21 åkte dem hem! Tack så mycket allihopa för ett underbart slut på 2008!

Mål 2009

Dana

Dana är en liten tjej som lätt blir låg och mina mål med henne är samma som när jag fick henne. Ha kul!
Får dock påminna mig ibland om att jag går för fort fram så i år har jag väldigt enkla mål för att inte rusa iväg.....
Vi började med agility för att stärka henne och hennes självförtroende och detta ska vi givetvis fortsätta med. Och en dag hoppas vi på att kunna storma fram på banorna ;).
Vi kommer att gå lite mer kurser i agility för att detta är ju nytt för oss båda.
Dana är ju trots allt min första hund :). Har haft tokiga fullblod innan. Inte alls likadant som en liten snuzertjej!
Jag vill också gärna prova på viltspår för tycker att det verkar skit kul.
Rallylydnad kan jag också tänka mig att prova!


Nelly

Nelly som är som en tokigt fullblod skall Henrik börja med i agility.... Och just nu är jag otroligt avis. För vi har påbörjat lite av hennes träning och hon kommer nog att bli väldigt explosiv och rolig att köra :). Men träna henne kommer jag nog få vara med på och det ska bli väldigt intressant.
Nelly som redan spårar allt vill jag också prova viltspår med.
Men agilityn är det vi satsar på i år.

Kramelikram


Inga kommentarer: