söndag 25 januari 2009

Gott & Blandat!

Nu är mitt sovrum klart.... NÄSTAN!Wiiii! Och det kommer att bli jättefint med alla grejer som inhandlats.
Tänkte att jag skulle visa Er ngr bilder men sen skulle vi börja med "vardagsrumsprojektet" och vips så stod det grejer överallt! Så Ni får vänta lite till :)

I torsdags så hade vi avslutning på Nellyskurs och det gick prima. Vi gick igenom det vi lärt oss både teoretiskt och praktiskt. Vi fick även i början av kursen veta att vi skulle visa upp två trix sista tillfället. Detta för att hundar älskar att lära in trix och att kontakten blir mkt bättre givetvis.
Hon och jag har verkligen fått en bra kontakt och hon är en liten arbetsmyra, vilket känns väldigt bra! Ska bli väldigt kul att se henne i agilityn.

I fredags tog vi en tur till Ikea i gbg. Där strosade vi nog runt i 2-3 timmar ihop med Emelie & Dennis som också följde med. Och stackars Dennis rygg har nog inte återhämtat sig än.... Sorry!
Sedan var det hem snabbt för att röja undan i vardagsrummet och få ut allt för på lördagsmorgonen drog Operation Röja Ner Vägg igång.
På fredagskvällen åkte vi in till Emelie & Dennis för lite tacokväll. Och detta var jättemysigt!
♥ Thank You ♥. Måste göras om snart!

Lördagsmorgon kom Pierre och så började rivningen av väggen. Och många i familjen var nog väldigt nyfikna på om huset stod kvar för min Mamma & Pappa kom, Henriks mamma & Pappa,
Delar av Fam Lundkvist. Hihihihi Litar dem inte på oss ;). Men roligt att alla kom och på olika tider så jag fick fika MÅNGA ggr! STORT plus!

Idag har jag vart iväg med Dana på vårt agilitypass! Lika roligt som alltid och idag var det min tur att ha med mig lite olika kombinationer. Hittade ngr roliga och hoppas att dem var uppskattade och lärorika :).

Så vi tränade ihop med Linda & Mumma. Och Linda påpekade att jag skulle springa på lite för att få upp min fart. Gav mig också bra råd till gungan! UPPSKATTAS jätte mkt! Tack Linda!Gillar när man kan hjälpas åt.
"De vi lär oss, lär vi oss av andra"

Idag var det dock jag som var lite hängig och trött. Men är helnöjd för att Dana tyckte det var jättekul och hade ett underbart humör och inställning till träningen! Och då kan det inte vara annat än kul att träna.

Sedan har jag slappat i soffan, fått till en söndagsstek och slappat lite till..... Och tillslut blev jag så trött på mig själv..... Så jag sa till mig själv på skarpen och tog en löprunda på 20min. Lite halt måste jag medge men vad skönt! Har inväntat det där jäkla ögonblicket när det ska kännas skönt att springa.... Och det gjorde de idag. För jag har följt Linda & Reals råd om detta! Tack!

Kontentan av detta är att mina vänner lär mig så mkt!!!!
♥ TACK ♥

Kramelikram!

Ps. Såhär kan de se ut efter två snuzrar som busat. Ds.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vi lär oss av dig min vän!! Kram

Anonym sa...

Vilka busar!!! haha vad är det dom har rivit ut på hela golvet?
Tack själva det var supermysigt att umgås med er hela fredagen, vi ser framemot nästa gång redan nu! Puss Mli <3

Anonym sa...

Ja det blir en hel del träning på söndagar men det är bara kul =) Framförallt när man kommer hem o har två trötta hundar , då känner man sig nöjd =) Sant att alla träningar inte kan bli bra, men inget ont som har ngt gott med sig - fick en uppenbarelse om inget annat, nu ksa matte konditiontränas!! =) Vi synes!