torsdag 8 januari 2009

Rådjursjakt

Sedan lite innan Jul har vi haft några rådjur som verkar smaska på lite godsaker på vår trädgård. Och jag har tyckt att det är lite mysigt. Men dem har börjat komma tidigare och tidigare. Så igår släppte jag ut vovvarna vid 21 tiden på trädgården och jag glömde att kolla om rådjuren var där.... Och till min STORA förvåning ser jag dem precis när hundarna ser dem så jag slänger mig ut.... Och jag var ju helt säker på att Nelly skulle sätta efter i ren vansinnes färd men inte då. Hon stod på trappan och kollade så fint MEN Dana var vansinnig... Hihihi denna lilla vovve som alltid är så mesig sa till rådjuren på skarpen att dem minsann INTE var välkomna!
Jätte nöjd efter detta gick hon upp på trappan och ville in :). Snusmumriken!

I Lördags var vi en sväng på My Dog. Ville egentligen vart där när både snuzrar och agility var men hade tyvärr ingen chans till de då jobbet kallade... Men men kanske nästa år.
Vi kollade varjefall lite på terrier och på Freestylen. Tyckte dock att det var ganska torftigt faktiskt. Mellan varje ekipage fick man vänta flera minuter för domarnas bedömning plus att det var inoff. tävlingar blandat med off. så det var sådär med kvaliten på ekipagen.
Men en Stor Eloge till dem som ställde upp på inoff. tävlingarna för jag hade minsann inte vågat ta en träningstävling som nybörjare på My Dog! Håller redan på att dö vid tanken på min träningstävling. Speciellt eftersom vi bara backat i utveckling.

I tisdags på vår lediga dag åkte vi ner till Såget och åkte lite skridskor. Och givetvis var våra små snuzrar med. Dana tyckte att det var ganska så läskigt till en början medans Nelly mer tyckte att det var kul. Hon kom på en egen bromsteknik (bara satte sig ner och snurra runt) medans Dana använde oss som bromsklossar. Men det var jätte mysigt coh efter en stund kom Ann med några vovvar från pensionatet. Så vi tog en långpromis efter. Jätte trevligt!
Efter så tog jag med mig Nelly ner till Ann för att prova någon ny ullkamm. Och den var faktiskt jätte bra. Skar inte alls av annat än ull. Så denna har jag beställt på http://www.cld.se/.

Igår var vi förbi Emelie & Dennis som fått jätte fint i sin lägenhet :). Och vi lånade med lite filmer hem...Puh igår såg vi White Noise! Jag tror allt att det finns lite andar omkring oss vilket gjorde att filmen blev lite läskig! Men tyckte att den var bra!
Sedan har vi tränat lite fart och slalom. Har lagt till två pinnar och det gick relativt bra.
Igår tog vi även en snöig promenad och efter en dag på jobbet är det underbart att bara koppla av med promis. Vi stötte även på Bond och Sven som var på väg hem ifrån stallet. Så vi tog följe en liten sväng.
Väldigt bra träning för hundarna när man möter någon sådär spontant. För Nelly blir ju lite stressad i sådana situationer.
Vi hade först tänkt ta en joggingtur på elljusspåret men vi insåg ganska fort att det var alldeles för kallt. Så det får vi ta en annangång :). Kanske idag...vem vet!

Kramelikram!

Inga kommentarer: