måndag 19 januari 2009

Kurser & Helg!

I torsdags så började Nellys kurs efter lite jul uppehåll. Vi var några tappra som samlades utanför City i Fristad och skulle träna på hundmöten nu när hundarna inte sett varandra på ett tag.
Jag fick en flaska med lite grus i för att ruska så att Nelly släpper sin blockering vid möte med andra hundar. Fungerade jätte bra faktiskt!
Sedan körde vi ligg kvar, inkallning under störning mm. Gick mycket bättre än väntat faktiskt och det kändes väldigt bra! Hon har verkligen växt min lilla argbigga :).

Ifredags tog jag, Minna och Ann en långpromenad med alla våra hundar. Detta var väldigt uppskattat att få springa fritt, busa & leka. (Inväntar bilder från Minna för jag glömde kameran hemma).
Efterpromenaden åkte jag in till Anna för att fira Amanda lite. Hon fyllde år lite innan Jul men var tyvärr sjuk så vi har fått invänta ett bättre tillfälle. Jätte mysigt! Och Adrian som nu är 2månader har blivit så stor!
På kvällen åkte jag in till Charlott. Vi lagade lite mat innan vi begav oss ner till SF Biostad för att se filmen Changeling med Angelina Jolie.



Tyckte filmen var väldigt bra eftersom att den också byggde på en sann berättelse. Rekommenderas att se!

På lördags morgon gav det av på lite loppis i Dalsjöfors. Har tidigare inte varit där men kommer nu att vara där varje lördag! Hittade massa med fina saker :). Och där träffade jag även min kollega Christian, hans mamma & Elin. Så vi tog en gemensam fika innan det bar av hemåt.

På kvällen var vi bjudna till Emma & Martin. Här blev vi bjudna på underbar mat och spel.
Jag & Emma blev kraftigt slagna av Martin & Henrik som var ett riktigt bra team... Hmmm!
Men vi kommer att ge igen! Var så säkra!

Sedan var det dags för det bästa på hela veckan (gillar dock inte att det är så tidigt) AGILITY!!!! Kan inte nog säga att det är fruktansvärt roligt och att vi har en underbar grupp :).
Och så var det dags för en bana som Linda med Real hade tagit med sig. Det var väldigt kul att kolla vart man stod. Det gick bättre än väntat och med högre fart än väntat.... Så vi är på väg upp igen!Wiiiiii!!!!!
Sedan var det jätte kul att se att alla andra i gruppen som bara utvecklas & utvecklas!
Vi körde även en hopptekniksövning som Linda med Mumma hade tagit med sig. Och här var faktiskt Dana sämre än jag väntade mig. Hon trampade under sig men använde sig inte eller komprimerade ryggen. Utan hon förlitade sig helt på bakbenen. Så detta skall tränas upp!

Helgen avslutades med Charlott & Johan, lite tacos och en film....Och Vips!... så var det måndag igen....

Kramelikram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det underbart när allt bara fungerar så bra med träningen! Derby hälsar och undrar om det inte är bäst att han kommer och provbor några dagar. Sedan frågar han hela tiden "är det juli snart...":) Kramis

Anonym sa...

Vad kul at du hittade till mitt lilla krypin =) Var på valpkurs i söndags innan agilityn o när den äntligen var klar var jag helt slut i huvudet och kände att det är inte lönt att åka o träna agility...blir bara grinig på Beda om hon oxå skulle vara slö...Inte alltid lätt att vara hund =)KLäste din blogg - kul med banan o att det gick så bra!

/Therese,Beda o Dimma

Anonym sa...

Hej Linn! Jag är ofta här inne och läser dina inlägg, men är dålig på att skriva. Jag tycker i alla fall att du skriver intressant inlägg och mycket vettigt innehåll. Jag tycker också att vår grupp är jättebra!!! Jag längtar också till söndagarna! :D

Kram Linda