torsdag 29 januari 2009

Två agilitykurser.....

Igår började både Dana & Nellys aglitykurser. Eftersom att Henrik var borta gick jag på båda. Så mellan 17-21 tränade jag agility. Är lite trött idag faktiskt men lycklig :).
Det började med Dana och här körde vi mkt handling, bakom/framförbyte och slalom. I början var hon riktigt taggad. Gick riktigt bra men som sagt jag önskar att hon ville jobba lite mer. Men efter att man gjort en sak 2-3 ggr drar hon ner på tempot och kanske orkar hon inte? Man får ingen riktig chans att finlira på detaljer. Men jag hoppas att hon kommer få mer arbetsglädje/vilja/ork ju mer vi lär oss. För kanske är det att hon blir väldigt trött av allt tänkande. Det lär tiden utvisa.
Det var väldigt kul att gå kurs ihop med Eva & Ussi och Camilla & Wilma igen!

Nellys kurs startade med lite teori. Sedan började vi inlärning av säcken och tunnlar.
Och första ggn sprang hon lite tveksamt igenom.... Andra ggn hängde jag inte med!
Nelly är ju lite av en arbetsmyra som man istället får stoppa lite, vilket jag tycker är rena lyxen.
Tycker att det är enklare att forma.
Hon tyckte att det var jätte kul,vilket är det absolut roligaste! Så hon & husse kommer nog att ha jättekul på onsdagarna framöver!

Kramelikram!

Inga kommentarer: