onsdag 21 januari 2009

Hantverkarn!

Japp jag har vart hantverkare....Närmare bestämt Målare i två dagar nu. Jag har målat om vårt sovrum, och det blev JÄTTE bra! Så roligt!
Jag har faktiskt fått hjälp av min underbara vän ♥ Mli ♥ som assisterade mig i min målning under hela måndagskvällen. Tack så mkt!
Och även ♥ Henrik ♥ har vart med naturligtvis. Men igår slet jag helt själv och jag är glad över att det blev klart!

Så på fredag blir det en sväng till IKEA och köpa nya nattduksbord. Detta är det som jag tänkt mig och tror kommer bli jättefint!
Gardiner är också inhandlat men dem ska sys till. Hoppas hinna detta i veckan annars får helgen duga ;). Men på helgerna vill man hinna med massa annat.


Så nu i dagarna har det inte blivit tränat eftersom "Målarn" haft fullt upp med penslar & färg.
Men på något vis har Nelly tröttat ut sig själv så mycket att jag vaknade och skulle precis sparka till min kära sambo när jag hör att snarkningarna kommer från golvet. Japp vem annars än Nelly som snarkar som en hel KARL! Ja dem säger ju att "Ska man göra ngt ska man göra de ordentligt". Detta verkar vara något av Nellys motto & röda tråd i livet...

Dana har tyckt väldigt synd om sig själv eftersom hon inte fått vara med och måla...Så hon har i två dagar testat olika ljud för att få mig att öppna...
Det började med att hon gnällde och tyckte synd om sig själv, sen började hon gnäll/skäll/puffa och pocka på uppmärksamhet. När detta inte lyckades blev hon en smula arg och började morra och avslutade med ett puffskall. Tillslut skällde hon.
När ingen fortfarande inte brydde sig hörde jag en pust och en duns.... Sen stensov hon precis utanför dörrn. Man vet ju aldrig om den kanske öppnas....Bäst att vara nära!

Kramelikram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är som har fixar så! Ser framemot att beskåda det fina resultatet. Jag tycker dock du är lite taskig som inte låter snuzerbrudana vara med och hjälpa till. Med lite färg i skägget skulle du ju kunna få en spännande, levande struktur på väggen. Kramis

Anonym sa...

Gud vad du är bra!! Gulligt med Dana som försökte komma in. Ses på söndag!

Anonym sa...

Vad duktig du e, förstår att du är nöjd med dina målarinsatser =)
Kan nästan se mig Dana framför mig när hon till sist bara ger upp =)Hon lyckades iaf trötta ut sig själv om inget annat med sina ljud-prövningar, hihihihii

/Therese

Anonym sa...

Hej,
Ja dte ska bli så skönt att få flytta..o det blir till månadsskiftet feb-mers. Tanten ville flytta tidigare än vad hennes uppssägningstid var. Sen packningen ser jag abra fram emot....ska faktiskt bara flytta ett hus bort =)

Ser även fram emot ridhusträningen imorron - ska bli så kul!!!