måndag 12 januari 2009

Roligt igen!

Igår var jag & Dana på vår agility träning. Och det var som vanligt fast vi fick upp lite mer glöd och hon tog faktiskt gungan SJÄLV tre ggr :). Ingen är lyckligare än jag!
Hon brukar ju inte tycka att det är ngn belöning med att jag kastar en boll efter hindrena men jag tänkte att jag provar ändå...Och detta tyckte hon helt plötsligt var jätte kul! Så vi lekte ganska mkt i passet igår. Hon ÄLSKAR ju verkligen människor med så Minna fick sitta med godis i slutet av varje kombination. Detta tyckte hon också var väldigt kul.
Läste även i en bok att om man klickar i mitten av tunneln kan detta öka farten ytterligare. Och detta provade vi.... gick väldigt bra!
Men de absolut roligaste var att när jag bestämt mig för att INTE vara en tävlingsmänniska i detta så blev de genast roligt igen.... Inte för att jag tyckte att det var tråkigt innan...men i söndags kändes det i varje molekyl i min kropp att det var roligt. Satt med ett flin långt in på söndagseftermiddagen!

Sedan gör det väldigt mycket att det är så trevliga och rara personer som vi tränar ihop med. Detta är verkligen något jag uppskattar och jag ser framemot träningar och antagligen tävlingar ihop framöver.
Sedan pratades det om Öland som semestermål i och med att man får ta med sig hundarna på Djurparken och allt som hör till PLUS att dem har agilitybanor på campingen.... Japp Öland får det bli i år :). Måste bara övertala sambon...han brukar inte vara så svår dock!

Och på torsdag börjar Nellys kurs igen.... Hmmm har vart väldigt lat på träningen med henne! Måste tas tag i!

Kramelikram!

Inga kommentarer: