torsdag 26 mars 2009

Avslutning :)

Igår hade vi vår agilityavslutning. Vi visste ju sedan tidigare att detta skulle avslutas med en bana. Så vi körde allt enligt reglerna. Det var en bana på 17 hinder och vi fick 8 minuters banvandring till att börja med. Redan här började mina känsliga nerver att komma.... Jag blir ju så fruktansvärt nervös och tävlingsmänniska och detta brukar inte hjälpa Dana. Så tog mig i kragen och blev faktiskt relativt lugn! Och jag hoppas att detta skall bli bättre och bättre för både min och Danas skull!
Mkt av bana bestod av de kombinationer som vi tränat på de andra gångerna så när man tänkte till fick jag till en bra väg.
Dana är ju störningskänslig liten vovve och hon har bättre fart ute men i första omgången hade hon bra fart och vi fick till det riktigt bra!!!! Jätte nöjd är jag :)
Andra gången sprang jag på lite väl mkt och hon tog fel hinder men sög ändå och tog första pinnen i slalom innan hon upptäckte att jag var lite väl långt ifrån men då körde jag på därifrån hon var så hon inte skulle tappa självförtroende!
Så allt som allt är jag jätte nöjd!

Lisa filmade oss oxå så vid fikan fick vi analysera och kolla på varandra! Mkt lärorikt att se sig själv måste jag säga! Och vi har fått till ett bättre flyt och jag hr blivit mkt bättre på min handling än jag hade tidigare.
Men som tur är så börjar vår nya agilitykurs redan nästnästa vecka! Ska bli superkul!!!!!!!

Hittade på Therese, Beda & Dimmas sida hundens stjärntecken.... Och var bara tvungen att kolla Nelly & Danas! Hjälp vad det stämde!

Nelly
VATTUMANNEN 21 januari - 19 februari = uppfinningsrik, temperamentsfull, originell och social. En hund född i detta tecken är glad och lekfull men också nyckfull och oberäknelig, har ett ombytligt temperament. Han är otroligt företagsam och uppfinningsrik. En Vattuman behöver en ledare med starka nerver och tålamod. Ledarskapet får inte vara strängt och auktoritärt utan vara byggt på vänskap och förtroende men det måste förstås finnas gränser som ska hållas, t ex vem man ska hälsa på och när, vad man ska jaga och när. Rutiner tråkar ut honom. Den här hunden trivs och anpassar sig lätt i sociala sammanhang. Förutom "hjärngympa" behöver Vattumannen daglig fysisk aktivitet för att få igång blodomloppet. Att få springa i skog och mark passar honom perfekt. Även cykelmotion 'är en bra motionsform men det är viktigt med massage och stretching för att undvika muskelskador. Benen, blodcirkulationen och nervsystemet är känsliga punkter och Vattumannen har oerhört lätt för att bli nervös, rastlös och stressad. Viktigt att redan från valpåldern lära in avslappning och finna balans mellan aktivitet och vila. Vattumannen passar bra ihop med aktiva sociala naturälskande personer, gärna födda i Tvillingarna, Lejonet och Vågen.

Dana
FISKARNA 20 februari - 20 mars = känslig, drömmande, sårbar, omtänksam och intuitiv. En valp i detta tecken är oerhört känslig och mycket mottaglig för påverkan utifrån. Även den vuxna hunden är lättpåverkbar. Han behöver en lugn konsekvent men mycket mjuk och kärleksfull ledare. Du får honom aldrig att göra något genom tjat eller tvång. träning måste ske ofta, men korta stunder åt gången. Han blir lätt trött och är beroende av vila och sömn. Han kan faktiskt bli tvärtrött och somna mitt i en lek. Han har mycket stark intuition och märker genast vilken sinnesstämning Du befinner dig i. Fiskenhunden vill gärna bli bortskämd av allehanda godsaker. Risk finns för viktproblem och diabetes. Den här hundens tassar är också väldigt känsliga, så regelbunden kontroll av tassar och klor är ett måste. Fiskenhunden behöver mycket kärlek och känslan av att vara beskyddad. Redan från tidig valpålder bör Du stärka hans självförtroende. Valpen kan vara lite sen i utvecklingen men i längden spelar det ingen roll. Särskilt under unghundsperioden behöver han en lugn och konsekvent ledare. Den här hunden lever mycket i sin egen drömvärld. Fiskarna passar bra ihop med jordnära lugna konsekventa personer, gärna födda i Oxen, Jungfrun och Stenbocken.

Skrämmande eller hur???? Puh!

Kramelikram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med bana! O kul att tde är fortsättning på agilitykursen - så trist när det e slut med kurser.

Vi synes på söndag - ska försöka komma ihåg att ta fram blodet imorron...*ryser* kvittar hur många ggr jag lägger spår tycker fortfarande att det där blodet är superäckligt!!

//Therese