torsdag 5 mars 2009

Handling!

Åh vad jag ÄLSKAR onsdagar!!!! För då är både min agilitykurs och Greys Anatomi!!!!
Igår efter jobbet tog jag en långpromenad med vovvarna. Dem tyckte att det var underbart att få sträcka ut lite & springa på kapp. Vi körde även lite trix och godissök vilket alltid är uppskattat :).
Efter detta åkte jag iväg till min agilitykurs i Fristad. Och här kämpar vi på med vår handling. Vi fortsatte träningen att där man i praktiken kan göra två framförbyten gör man en serpentin av. Vi får springa mkt själva och studera varandra så att vi lär oss göra rätt från början :).
Eftersom att Dana fortfarande löper var jag utan hund även denna gång. Men alla är jätte gulliga och lånar ut sina vovvar till mig. TACK jätte gulligt verkligen!!!! Så igår sprang jag med Ussi, Wilma & Axl. Och de gick riktigt bra. Förutom att Axl var OTROLIGT snabb så hade lite problem att hinna med i sista. Men otroligt lärorikt och framförallt väldigt taggande :).
Och nästan alla vill fortsätta så det blir nog en till kurs direkt efter detta!!! Wiiiiii!!!!!!
Men nästa vecka tror jag att Dana kan vara med igen! Ska bli riktigt kul.
Plus att hindrena kommit till klubben så man kan träna lite oftare.

Men igår var jag även med på Henrik & Nellys kurs efteråt. Henrik kom nämligen direkt ifrån tyskland så jag avlastade honom lite :). Det var jätte kul att se dem in action :).

Kramelikram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skoj det låter med er kurs! :)

Anonym sa...

Vilken av kurserna är det då? Agility steg 3 på onsdagar eller?