söndag 8 mars 2009

Lugna gatan....

Denna helgen har gått i lugnets och familjens tecken. Och det har vart precis det som jag har behövt för att komma igen. I fredags efter jobbet hade jag bokat in min present från min älskling på alla hjärtansdag på Make Up Store. En timmas sminkning, rådgivning och produkter. UNDERBART att bli ompysslad!! Det kommer inte vara sista gången som jag gör detta :). Och givetvis så köpte jag lite extra "när jag ändå var där"!hihihihi! Blev fyra borstar, tre skuggor, en concealer och en ny sminkväska.
Sedan åkte jag & handlade lite mat och begav mig hem för helgen!

Sedan på kvällen skulle Henriks syster Jene och familj komma för lite fredagsmys. Men sedan ringde även andra systern Aya och familj och ville komma. Och vi som är precis mitt upp i renovering av matsal/vardagsrum har allt instoppat och ingen vidare med plats, så vi hade inte tillräckligt med varken bord eller stolar. Så vi fick hämta in våra trädgårdmöbler som låg i ide i garaget :). Finns det hjärterum finns det stjärterum! Men grannarna måste trott att vi var tokiga!!!!
Det blev en väldigt mysig fredag med familj och vi fick TRE bonusar över natt oxå. Evelina & Emelie stannade kvar med familjehunden Lexie.

På lördagsmorgon bar det av till skogs. Vi la lite spår, tog en lång promis och barnen fick springa och gömma sig flera ggr så hundarna kunde leta upp dem. Nelly var så taggad så hon bara skrek i ren falsett! Och Ni som känner Nelly kan jag bara säga att detta ljud var ÄNNU värre! hihihihi! Min lilla operasångerska!

Väl till spåren tog både Dana & Nelly dessa jätte bra! Var så längesedan som vi la spår nu så hade glömt hur kul både vi & hundarna tycker att det är. Så nu MÅSTE det bli bättre väder snart!!!
När vi var klara i skogen åkte vi till uhamn för att kolla lite på husvagn. Vi har inte ritkigt bestämt oss men vi har sagt att vi ska kolla och hittar vi något vi som vi gillar så kan vi tänka oss att överväga. Både jag & Henrik är uppväxta med husvagn men men vi får se. Finns många fina vagnar för många pengar :S.

Efter detta åkte vi till Henriks syster för att lämna över barnen och Lexie. Som bonus fick vi även god lunch. Sedan efter lite snick snack bestämde vi oss för att åka förbi knalleland och Kalle erbjöd sig att hjälpa Henrik lite i vardagsrummet. Det slutade med att jag köpte ett par svart stövlar! JO jag behöver visst ett par svarta stövlar :)


Visst är dem fina!!!!



Idag har vi vart och kollat på innebandy match med Henriks syskonbarn Evelina & Samuel (för Er som inte hänger med i alla syskon & barn. Min sambo har tre syskon och alla tre syskon har två barn).




Tyvärr så är ju inte vädretsmakter med oss annars hade de vart agilityträning kl 18-20. Så idag kanske jag helt enkelt skulle bli lite religiös och be om bättre väder. Hoppas hoppas det hjälper.

Ikväll blir det förhoppningsvis lite agility om jag får tag på Lisa *hoppas hoppas*. Sedan blir det film i soffan. Vi har hyrt den svenska filmen "Låt den rätte komma in". Den ska visst vara väldigt bra så har höga förväntningar på den!


Slänger in lite kort ifrån onsdagens agility.




Kramelikram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt ni har haft det! Sminkningen var jättesnygg!! I veckan måste vi få till en promenad. Kramis

Anonym sa...

Vad kul med spår - håller med du, det måste bli lite bättre väder så att man kan lägga lite spår. Lägger du viltspår?? Skulle vara kul om vi kunde samla ihop ett gäng o köra en riktig spår-dag, med fika och hundbus o mys.

H adet så synes vi - o har vi tur så är det sol hela helgen så att agilityplanen e torr o fin till söndag kväll.

/Therese

Anonym sa...

Hej Linn, jag läste i ditt inlägg att ni ska köpa husvagn. Jag ska nämligen sälja min älskade "agility-vagn".
Den är perfekt för två personer (tre bäddar)och är årsmodell 2000.
Hör av dig om det skulle vara av intresse.
Kram Mia med Hagge