torsdag 12 mars 2009

Känner Ni fortfarande våren? ;)

Idag har jag minsann trotsatt alla väderlekar som någonsin finns och jag har haft min lika tokiga vän Linda med mig på dessa äventyr. Eller rättare sagt Linda har dragit med mig på äventyr.
Men vi börjar med gårdagen...

Detta var min underbara sambo födelsedag. Hurra hurra hurra! Så lite bakelser (Mmmmm) och presenter fick det bli. Men detta skall firas lite mer på lördag :).
Sedan var det även min agilityträning som jag sett väldigt framemot. Men Dana var taggad lite till och från och det gick väl inte så bra som jag önskade. Efter detta höll jag på att kasta in handduken och helt enkelt sluta med agility. Är ju lite av en känslomänniska så blev så oerhört besviken och ledsen att hon inte var taggad hela tiden.
Men sedan i bilen kom mitt j*vla anamma tillbaka och väl hemma körde vi några hinder och vips så fanns farten där. Och pratade med både Börje & Linda som peppade mig. Tack snälla Ni för att ni är så stöttande och inte låter mig ge upp :)!!!! Tack!

Idag har jag haft en underbar dag!!! Till en början hade jag planerat lite teamtid för mina två kollegier & mig. Vi skulle måla varsin akvarelltavla. Har aldrig målat en tavla innan men det kan jag verkligen rekommendera. För det var vansinnigt roligt! Glömde helt av att ta kort på mitt mästerverk men ska försöka att komma ihåg detta!!!

Full av energi åkte jag hem i SNÖN ( Vem f*n har beställt de?) och precis som utlovat i mitt tidigare inlägg så låtsade jag inte om snön utan drog igång agility träning med Dana. Vi tränade serpentinen som vi gått igenom på kursen och så körde vi även lite slalom. Och detta gick jätte bra. Jätte bra motiverad, lekfull och bra fart! Så jag var supernöjd!
Sedan hade jag & min tokiga vän Linda bestämt att vi skulle gå en kvällspromis. Och Linda ger ett förslag om att stanna på vägen, gå till klubben, träna lite på klubben och gå tillbaka till bilen. Jajamensann! Så när Linda vid Hestra svänger av för att parkera tänkte jag att hon var tvungen att stanna pga vädret men icke då... här skulle vi parkera och promenera ifrån. Hade helt i vårt samtal missat alingsåsvägen. Hahahahaha!
Så vi har vart ute och vandrat i över två timmar. Dana hade nog gärna lagt av vid en timma, hahaha henne har jag fått dra i stort sett hela vägen. Men det har vart riktigt mysigt. Hela skogen var så fint upplyst att vi inte ens behövde ha på våra pannlampor!!!! Bättre kan det knappast bli.

Så idag har två hund tokar trotsat väderleken och helt enkelt haft VÅR i sinnet!
Vi Bredaredsbor är av tufft virke vi ;) och ngt galna....!

Nu ska jag sova som en stock!

Natt Natt!

1 kommentar:

Mli´s hörna sa...

Hihi ni är tokiga med all er träning, duktiga är ni!

Hurra Hurra Hurra fr röven med öron!!!