onsdag 25 mars 2009

Sammanfattningsvis

Ja nu efter lite datahaveri så har det hänt lite men sammanfattningsvis
så har min älskade lilla vovve Dana fyllt 2år. Kan inte fatta att tiden går så otroligt fort. Känns som om igår vi var hos uppfödaren och hälsade på första gången. Och jag hann knappt gå in bland alla valpar då Dana sprang fram till mig, bet mig i tån, sattes sig på rumpan och kollade upp på mig :). Då sa jag till Henrik "Jag vill ha henne" och så blev de! Och inte en minsta lilla sekund jag ångrat mitt val... Jo oki när hon stal alla mina sockar och grävde ner i gräsmattan som jag sen körde gräsklipparen över :S.

Sedan har vi faktiskt tränat en hel del agility, mestadels hemma efter jobbet men vi har även vart iväg och tränat. Då har även Nelly fått följa med och hon börjar bli mer säker men hon har ju VÄLDIGT mkt annat för sig oxå hahahaha. Att träna henne innebär att man måste ha en massa humor för annars blir man galen! För hon kan få för sig att hon MÅSTE kolla lite vad andra gör, om ngn tappat en godis.... eller helt enkelt spåra över HELA banan efter godis och tappa öronen helt! Jag som trodde hundar hade bra hörsel men inte Nelly ;).

I fredags blev huset stormat av grabbar som skulle hjälpa till med vardagsrummet så jag smet till Minna med en flaska vin i handen och Singstar skivor. Mkt roligare än att bära gips och plankor.

På lördagen följde jag med Charlott till Ikea och Gällstad. Här strosade vi omkring i stortsett hela dagen och jag har kollat ut det mesta men blev VÄLDIGT besviken då jag kom till Hemma Hos Haglund som säljer sofforna JARM som vi har. Här skulle jag beställa en fåtölj till de nya vardagsrummet och får då reda på att dem gått i konkurs!!!!! HJÄLP! Hela min plan sprack så nu får jag samla ihop mina hjärnceller igen och tänka ut ngt nytt!
Kvällen blev oerhört lugn och jag kommer inte knappt ihåg när jag hade detta sist så jag bara njöt faktiskt.

Söndagen blev lugn ihop med familj :). Precis så som en söndag skall vara. Vi la även spår till hundarna.
Jag har även i helgen läst ut mina böcker så har beställt dem sista i serien. Så dessa skall jag ha i helgen. Är glad att min läslust äntligen kommit tillbaka.

Igår var jag först och tränade agility med bägge vovvarna och är väldigt nöjd med bådas insats. Dana hade jätte bra fart och jag la in slalom (6 pinnar) i en fartkombination och hon tog det jätte bra! Annars brukar hon tappa fart men hon höll i bra! Duktiga Dana!
Nelly tränade vi böjda tunnlar och mindre hopp kombination.
Allt avslutades med "Full fräs framåt"!
Sedan åkte vi in till stan och mötte upp Emelie och knallade runt Byttorpssjön. Tycker att det är jätte trevligt att promenera ihop! Jag är ju en väldigt sällskapsjuk person :) Och detta får vi göra om och om igen!
Även Nelly fick lite träning i hundmöten men hon har blivit mycket mycket bättre men hon "muttrar" ändå lite när vi möter andra. Men även detta skall arbetas bort!

Denna helgen kommer det att vara mycket hundträning vilket jag ser framemot JÄTTE mycket!!!
Och ikväll är det avslutning av vår kurs och detta skall bestå av en liten tävling.... Intressant!

Trevlig Kväll!!!!

Inga kommentarer: