tisdag 17 mars 2009

Det började åtminstone bra....

Imorse vaknade jag självmant av att det var en underbar morgon utanför mitt fönster. Så fick riktigt bra med energi och jag kom ihåg att jag tänkte "Mmm den här dagen kommer bli riktigt bra"..... Men den började åtminstone bra....

När jag kommer ut till bilen så möter jag min sambo som ser ut som ett åskmoln och babblar om något ben.
Då visar det sig att vår ALLTID hungriga Nelly hade börjat tugga på ett ben och när Henrik trodde att han fått ut det svalde hon det rätt av. Så han var givetvis fruktansvärt orolig!

Så direkt in och ringde Blå Stjärna. Och vi fick order om att köpa sparris på burk och mata henne med. För dem har så långa fibrer som lägger sig runt benet och skyddar. Skulle hon börja kräkas får vi åka in med henne BUMS!

Jaha vad gör man precis på väg till jobbet.... Jo man får helt enkelt packa med sig dem! Och om någon skulle bli alltför arg får man väl åka hem då. Men dem har gjort stor sensation bland ungdomarna här idag! Och alla har gosat och klappat dem :O) Dana stormtrivs.
Och Nelly har vart bra än så länge och jag matar henne med sparris. Men lite orolig är man ju.

Och morgonen som började lugn och fridfullt slutade med kaos och stress. Ibland känns det som om man är en gående cirkus med hundar, handväska och matlåda i ena handen och i andra har man kompostgaller och hundkorg. Sedan råkade vi även stöta på katten i huset.... Ja Ni kan ju räkna ut hur de såg ut med alla prylar! Puh!

Jag hoppas kvällen bli något bättre.....

1 kommentar:

Mli´s hörna sa...

Ojojoj NELLY!! bushund! Jag hoppas att det går bra!
Puss