torsdag 19 mars 2009

Träning träning....

Jag har faktiskt lyckats träna agility i två dagar nu. Lyckan är total :).

I tisdags körde jag gungan, som hon tar självständigt nu. Så skönt att det äntligen börjar släppa lite på alla tunga grejer!!
Sedan körde jag kf och fart. Vi kunde inte hålla på så länge eftersom vi inte hade varken solen som lampa eller något annat ljus tillslut. Men jag var väldigt nöjd med träningen.

Igår hade vi vår kurs. Här tränade vi hörn i rutan, slalom, fart och sedan en kombination med gungan i. Och helt självständigt tog hon gungan och inomhus med världens duns flera gånger! Nu ska jag bara jobba på att hon ska springa jättesnabbt ända upp :).

Efter kursen igår sprang jag in på City och köpte blod för på fredag är det viltspår som gäller....Wiiiiii!!!!
Ska bli riktigt kul att se vad Nelly tycker om detta. Hennes debut i viltspår!

Sedan när jag kom hem låg mitt bokpaket och väntade på mig. Har haft en period då jag knappt läst alls men kände mig så himla sugen på att läsa i veckan och beställde därför dem omtalade böckerna "Om jag kunde drömma" och "Så länge vi båda andas" av Stephenie Meyer.

Köpte även "Gomorra" av Roberto Saviano.

Sedan håller vi på för fullt i vårt vardagsrum. Nu är tak, nästan all el klart och nästan hela rummet gipsat :). Så skönt när man börjar se ljustet i tunneln på sina projekt!
Så i helgen tror jag att jag ska kolla lite möbler, tyger, gardiner, inredning och sedan läsa lite i mina böcker.

Kramelikram!

4 kommentarer:

Mli´s hörna sa...

Köpa blod *blääää går du fram till charken då och säger
"hejsan jag skulle vilja köpa en liter blod tack" hihihi

Anonym sa...

Ska du träna på söndag? Såg att du var ansvarig. Själv är jag inne på att träna lite, men får se hur läget är hemma med sjuka barn just då. OM jag kommer iväg vill jag inte köra bana, utan endast fila lite på enstaka hinder. Men som sagt, sjukläget hemma blir avgörande.

Anonym sa...

Härligt med två dagars träning! Ska försöka ta mig i ragen efter helgen o träna lite uppe på klubben.

Trevlig helg!! Låter kul att få kola på nya grejeor till vardagsrummet =)

//Therese

p.s jag har både klövar o blod i min frys så jag hänger gärna på o viltspårar lite. Knakse nästa hellg???

Anonym sa...

Vi hade det underbart på lägret, känner mig nöjd med träningen o att vi kom en bit på vägen med våra små svårigheter =)

Vad sägs om att lägga spår på söndag?? Daniel ska ta med mig på utflykt på lördag så då blir det svårt.

//Therese