tisdag 10 mars 2009

Kände ni???

Har Ni också känt det jag kände i eftermiddag! Jo jag kände VÅREN. Jag tänker vara en optimist i denna frågan och säga att nu minsann är min VÅR på väg!!!! Jag fick så himla mkt glädje och energi i mig så jag tänker förneka om det börjar regna. Jag tänker helt enkelt låtsas som om det är vår även om det så haglar in i mitt lilla hus :). Japp så sant som det är sagt!!!

Var även i mitt lilla lyckorus så himla agilitysugen att jag tog svängen om klubben mellan två möten för att se status på banan. Hmmmm inte så bra :(. Där det inte är is/snö var det lera! Men nu är det så att detta tänker jag inte låtsas om detta. Så på söndag kommer min vår att vara här ;).

Så istället för att deppa över detta åkte jag sedan hem och klurade lite på hur jag ska lära in slalom på Nelly. Många pratar om Susan Garretts 2x2 metod. Så jag in på YouTube och surfade. Hittade många bra videor och det skall nu provas :) Hittade även Susans filmsnutt i ämnet!

Hon verkar vara en väldigt energisk och glad tränare. Kolla in videon :)



Sedan råkar det ju vara så att jag älskar att surfa runt på YouTube och lyssna på musik, kolla film mm.
Hittade en den underbara låten "Sista morgonen" med Sibel... Åhhhh ljuv musik!


Trevlig kväll vänner! Nu ska jag kolla Bygglov!

Kramelikram!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Då tänker jag inte låtsas om att jag halkade på en isfläck mitt på gatan igår på kvällsrundan. Kanske kan låtsas att skrubbsåren är en svidande solbränna.

Anonym sa...

Eehh varför står det amp efter & i min namnrubrik? Åter ett exempel på teknikens under?

Snuzertjejerna o Jag sa...

Hej Madeleine!
Kul att du hittat till min blogg. Oj hoppas att du inte slog dig slltför mkt eller "brände dig i solen" hihihi.
Det står så när man gör "och tecknet" på tangent6.
Ses ikväll på kursen!

Anonym sa...

japp, håller med du - det är VÅR i luften, kände det med!! Åkte ut till Bråt o gick en timme med hundarna. Tror de kände det med, de rusade som två kalvar som blivit utsläppta på grönbete =)

O på söndag kommer agilityplannen vara torr o fin,precis som du skrev, jag känner det på mig. (min agilitytarm skriker!!)
/Therese

Anonym sa...

Hej!
Nu skall du, jag, Madeleine och Anki gå på agilitykurs ihop. Det lät jättebra så det kommer nog bli roligt.

Ja, jag sitter och spanar ut och drömmer efter våren... Det ser så gott ut där utanför rutan.

Kanske skulle träna lite slalom på baksidan ikväll... :)

Kram Linda